söndag 25 april 2010

Trädgård

Har småbörjat rensa upp i mina få rabatter jag har här på tomten, kolla bara vilken SKILLNAD det blir!!
Ja jag är ju inte klar ÄN som ni ser men jag ska fortsätta nästa vecka nu då jag är barnfri igen hade jag tänkt om det blir fint väder vill säga i alla fall.Ska försöka få lite gjort på förmiddagarna innan jobbet börjar.
Tulpanerna har kommit massor den senaste tiden nu så snart kanske de börjar slå ut oxå. Det är inte världens finaste tulpaner men det blir lite färg i rabatten i alla fall.Dessa räddade jag från när vi rev upp hela trädgården när vi flyttade in i huset....
Nu är jag oxå inne på att jag ÄNTLIGEN ska försöka få mitt hus omdränerat oxå så att jag kan börja göra ordning min trädgård som jag vill.Dräneringen är väldigt dålig på huset och inget är gjort sen huset byggdes -52.Har haft stopp i brunnen i källartrappen nämligen och där märkte vi att det genom dräneringsrören växer stora kraftiga rötter...Inte så bra kanske? ;o) Har inte gjort ordning trädgården mer än tagit bort sånt som man inte vill ha och sedan bevarat lite av det gamla bara för att det ska va nånting tills den dagen man måste ta tag i dräneringen.NU känns som att det är dax att göra det men frågan är om BANKEN vill ge mig lån till detta? Jag är ju ensamstående så det är inte alltid så lätt att få banken med på de noterna då vet jag.Dock tycker jag oxå man ska passa på medans rotavdraget faktiskt finns för där spar man ju in massa pengar!Vi får se hur det går nästa vecka är det dax för mig att ringa runt och kolla läget lite.Vore så skönt att få det gjort dels för att man kan börja göra ordning sin trädgård så att man får den som man vill ha den UTAN att veta att man ska behöva riva upp den sen.OCH för att jag oxå sedan under vintern kan börja göra ordning i min källare och inreda den med!
Kram!
*M*

Inga kommentarer: