måndag 12 april 2010

Fläskfile i ugn.

Jag lovade på min andra blogg för ett tag sedan att jag skulle lägga upp receptet på fläskfile i ugn som jag hade gjort.NU äntligen tänkte jag ta och skriva ner det här till er:
Fläskfile i ugn:

1 fläskfile
1 pkt bacon
1 burk championer
1 grön paprika
3 dl grädde
Riven ost
salt och peppar

Gör såhär:

Skär filen i knappt cm tjocka skivor.Salta och peppra och stek på i stekpannan.
Lägg upp dessa som ett täcke i en ugnssäker form.
Skär baconen i små bitar och stek på i stekpannan.
Stek på championerna.
Blanda bacon och championer och strö över fläskfilen.
Skär paprikan i tärningar och strö över fläskfilen och det andra i formen.
Häll på grädden.
Strö över den rivna osten.
In i ugnen på ca 200-225 grader tills allt fått fin färg, ca 20-30 minuter.

Servera med ris och sallad.

SÅ himla gott och lätt!
Kram Malin

Inga kommentarer: