söndag 25 april 2010

Pelargoner

Idag har jag varit hos min mor på kalas, hon har nämligen fyllt hela 55 år! GRATTIS till lilla mamma!Hon fyllde redan den 21:e men hade kalas idag för släkt och vänner.
När jag var hos mamma så hade hon en sån fin PELARGON i fönstret som var VIT & ROSA, färger jag bara ÄLSKAR ihop. Jag är ju ingen människa med gröna fingrar tyvärr som min mamma MEN jag ville ändå ha en liten stickling så jag tvingade mamma att klippa av en till mig. ;o) Så nu har jag planterat ner den och vattnat rejält så nu får vi se om den tar sig.
Hon hade även fått en jättefin nu när hon fyllde år som va i TVÅ ROSA färger,så den vill jag ha en stickling av så småningom oxå, av förståeliga själv så ville hon inte klippa i den nu. ;o)
Jag fotade för att komma ihåg hur min stickling ska se ut sedan och även blomman jag vill ha en stickling av sedan, visst är dom FINA! Vet inte vad dom  heter, jag glömde att fråga det men får göra det nästa gång jag åker dit.Om inte NI vet??
Sen har jag oxå varit och kikat på em Mc idag..kanske ska man till att bli en Mc brutta oxå. ;o)
Ha det gott alla ni söta!
Kram!
*M*

1 kommentar:

Annika sa...

Vilka fina pelargoner. Klart att din lilla stickling tar sig :-)