måndag 12 april 2010

Drömmar...

Alla har vi ju drömmar, eller hur.
Om hur vi kanske skulle vilja bo,vart vi skulle vilja resa,att skaffa familj osv osv.

En av mina stora drömmar är att en gång få äga och bo i ett stort,gammalt vacker hus med snickarglädje med en stor veranda och stor trädgård och med några uthus till.Det har ALLTID varit en stor dröm för mig att kunna bo så eftersom jag fullkomligt ÄLSKAR dessa gamla vackra trähus.
Men för att kunna bo så behöver man nog ha en händig man vid sin sida och det har ju inte jag.Men nån gång i framtiden så hoppas man ju att drömboendet ska bli sant även om det så dröjer 10, 15 år dit. ;o)
Jag trivs väldigt bra i mitt hus även om det är så långt ifrån mina drömmars hus man bara kan komma.Men här lär jag bo så länge jag är ensamstående med mina barn.Jag har superguliga grannar och vi har nära till allting och barnen har bara några minuters promenad till skolan.Så om jag flyttar härifrån nån gång så lär det vara för att jag hittar mina drömmars hus.

Jag var ute på en promenad nu på morgonen och när jag går på min lilla promenad så går man förbi massor av fina gamla träkåkar, det finns en del här i stan och jag älskar att vara ute och gå och titta på alla fina hus som finns häromkring.Få lite tips och ideer och bara njuta av allt fint. Så brukar jag oxå gå utmed vätternstranden, jag skulle nog inte kunna tänka mig idag att inte bo nånstans där det inte finns en sjö.


Dock tog jag kort på 3 av husen jag går förbi när jag är ute och går och tänkte faktiskt visa dom för er.Man kan klicka på bilderna så att man ser dom större:
Sist men inte minst är det ett hus som någon köpt och renoverat upp.Innan har det varit mörkgrönt och massa träd osv i hela trädgården så huset har man knappt lagt märke till förrut när man går föbi( eller jo jag har ju det ;o)...)De har oxå byggt ut den vänstra gaveln på huset som ni ser på bilden och det har bara blivit så himla fint huset!!! Jag vill bo där..hoppas dom kan sälja ;o)Finns oxå lite uthus osv till detta huset och ändå ligger det mitt i stan och nära till allting,helt perfekt med andra ord.Vilket jobb dom lagt ner på detta fina hus!
Visst är husen fina!
Kram!

Inga kommentarer: