söndag 18 april 2010

Tapetsering av vardagsrummet

Visar här hur det var och sen blev när vi tapetserade om i vardagsrummet.Dessa tapeter va ju de som va minst störande här i huset kan jag säga.Men det va skönt att få nya fina äntligen!Först va jag tvungen att packa ner alla saker ifrån bokhyllan.Jag har ju en STOR TUNG ekbokhylla och denna går inte rubba annars om man har saker i den.Packade i lådor,la i soffan osv osv sen fick vi dela på bokhyllan och alla möbler mm drog vi in mot mitten av vardagsrummet.Försökte täcka över det mesta med plast så inte dammet skulle bli precis överallt när vi skulle slipa sedan....De första 2 våderna är uppe,jag kan redan se att det blir SÅ mycket bättre! Större,luftigare och ljusare givetvis.Min ambition nu var nämligen att bokhyllan INTE ska ställas för dörren igen som går mot mitt sovrum utan denna vill jag kunna ha öppen hädanefter....Våd på våd kommer upp och sakta blir det mer och mer gjort.( måste ju gå och damma,plocka ordning osv efterhand som väggarna blir klara för jag blir tokig på alla saker överallt...fniss...) Älskar tapeten som är vit med mönster som går ton i ton.Jag har delat bokhyllan.2 delar står vid ena väggen och en del vid en annan.Det ser inte klokt ut med den ena delen som är "ensam" men just nu får den stå där.Bokhyllan ska ut på försäljning hade jag tänkt då jag inte kan eller vill ha denna stora bokhylla kvar.Nu ska jag ha VITA möbler i rummet.....och inga bokhyllor tack!
Blir inte bokhyllan såld så kommer jag bära ner den ensamma delen så att säga i källaren sålänge för bort ska den även om den får stå i källaren då.Och de andra 2 får väl stå kvar tills vidare....Auktion annars kanske...Ljust och fint blir det.Här är all tapet uppe.Nu ska det städas,fönstren ska putsas,gardinstängerna upp och lite saker som blommor,lampor osv ska placeras ut....Jag är jätte nöjd med dom nya tapeterna.Mammas man ska komma och hjälpa mig att fixa med alla sladdar som nu ligger överallt så vi kan få lite nya uttag,dras om osv.Tur han är elektriker! Jag hoppas bokhyllan blir såld samt matsalsmöbeln som fortfarande står i källaren.In ska förhoppningsvis ett vitt matsalsbord där den stora bokhyllan står och där tv:n står blir det ev en vit skänk sedan och i hörnet där den bruna ensamma delen står kommer det sedan stå ett vitt vitrinskåp kanske men då ska skåpet stå på väggen bredvid rakt fram så man ser det fint när man tittar in i rummet...Men vi får se om det blir så,just nu är det så jag tänker men det kan hinna ändra sig innan jag är klar. =o)

Kram!

Inga kommentarer: