måndag 30 augusti 2010

Dax för lite renovering!

Ja vad är det som ska RENOVERAS då?? Jo mitt gamla skjul på gården där jag har min trall hade jag tänkt att jag skulle riva förut.Nu har jag TÄNKT OM och nu ska det istället göras iordning så jag har ett bra ställe där jag kan ha alla mina utemöbler ( jag har ju 3 st i trädgården nu för tiden ) barnens studsmatta, krukor och annat som hör till trädgården! Perfekt känner jag och vilken tur att jag inte rev det när jag hade det i huvvet!

Nu ska SKJULET få nytt tak då taket är trasigt och regnar in, nya rännor för vattnet osv.Inne är det bara jordgolv, detta är ju bara ett uppslängt lätt skjul av de förra ägarna, som en ram mitt på gräsmattan de bara satt träväggar på.Inne är det jordgolv och det är absolut inget som är isolerat i väggar osv osv.Ska ta kort inifrån sedan oxå så får ni se.Dock tycker jag ändå att det kan bli användbart om man fixar ordning det lite så inne lägger vi helt sonika ett litet TRALLGOLV sedan så möblerna slipper stå direkt på jordgolvet, bygger lite hyllor längst ner där man kan ha massa krukor och annan skit...fniss..Tror det blir super. Till våren tänker jag försöka måla om det oxå.Är så glad för att jag har en killkompis som kan hjälpa mig med det och kul att ha nåt att se fram emot.
Ett mycket enkelt skjul som kommer fylla sin funktion bara.
Kram Malin

2 kommentarer:

Anne sa...

Visst är det gott med vänner som kan hjälpa till.

Anne

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Såg att du följde min blogg så jag var ju tvungen att kika in hos dig :)

Mysig blogg du har! Hit kommer jag gärna på besök igen :)

Kram Maria