fredag 6 augusti 2010

Kul att göra om!

Ikväll har jag fixat lite här hemma eftersom jag var bla på Ikea häromdagen och köpte mig lite nya saker.Ikväll brottades jag med soffan och BYTTE äntligen KLÄDSEL på denna.Ska tvätta den andra ordentligt nu funderar på om jag ska skicka den på kemtvätt ihop med madrasserna som ska dit...vi får se.
I alla fall blev jag väldigt nöjd! Ville ju köpa vit när jag köpte soffan men eftersom barnen va så små så tog vi den sandfärgade och jag har gillat den oxå.Nu ville jag dock äntligen investera i den vita och inte va den så farligt dyr heller!
Här är lite före och efter bilder då:
Fortfarande en hel del att göra där inne men det går åt rätt håll i alla fall.Det är ju detta som är den ROLIGA biten med att ha eget hus tycker jag! När man får greja och fixa sånt som SYNS inte byta massa rör under källargolvet som ingen ser...fniss...

Ikväll har jag suttit och myst i det här härliga skenet, jag ville nästan inte resa mig ur soffan igen. ;o) Nu ska det bara röjas lite under bordet osv oxå....men det får bli en annan dag!
Nu är det operation packa ihop allt som är i den stora bokhyllan som gäller härnäst då så att jag får iväg den.

Idag va en granne här och tog det sista av mina barnkläder som var kvar så nu är nästan allt borta som jag hade samlat på mig i klädväg efter barnen!! Tror jag gett bort hela 10 proppfulla papperskassar nu samt en proppfull kartong med bara barnkläder!! Inte klokt va man SAMLAR på sig men jag har ju så svårt att kasta sånt som det inte är fel på! Jag får ju akta mig så jag inte blir en av dom där men ser på tv, extrema samlare .. ;o) Tur att jag har lärt mig att ge bort sakerna istället för att de bara ska stå här och samla damm!
Kram Malin

1 kommentar:

Marica sa...

Du är ju så duktig på inredning! Du borde komma in o hjälpa mej å göra om mitt i hus :) Renovera kan ju min man men att få till en snygg stil skulle du va grym på! Vilken granne var det som fick resten av kläderna? (Nyfiken) :) Guld värt med alla kläder vi får av er! Speciellt regnkläder o sånt är kanon!!
Ha en bra dag! Kram!