söndag 15 augusti 2010

Oplanerad loppistur!

Ja igår blev det som sagt var en liten oplanerad loppistur när vi var på väg hem från fotbollen.
Hade Amanda och en kompis till henne med när vi såg att det var öppet på en loppis, väldigt stort var det och både jag och barnen tyckte det var kul att gå där och kika lite särskilt jag eftersom jag aldrig hade varit där innan.Lite dyrt tycker jag det är på sånna där ställen ibland som liksom har "LOPPISLADOR" och de köper  ju upp mycket från auktioner men för mig ska loppis oxå vara billigt. ;o) Jag har dock lärt mig att försöka pruta lite. Sen har jag visserligen skitdålig koll på vad som är inne och vad som är rimligt att ge för dessa saker men men jag kanske lär mig med tiden ;o)
Detta var dock vad som fick komma med hem efter turen igår:
Hon skulle ha 215:- för detta om man skulle gå efter prislapparna men jag fick det för 150:- och jag tyckte att det var ok men kanske är det dyrt jag vet faktiskt inte??
Den lilla porslinsasken är Amandas den ville hon ha till sitt sminkbord och ja, det fick hon ju såklart då av mig. ;o)Den kan hon ha lite smycken i eller va hon nu vill ha för det är ju hon som ska tycka om sakerna på sitt rum!
Själv är jag väldigt nöjd över MJÖLKKANNAN eller va det nu är men sånna är väldigt fina att ha bl.a blommor i osv tycker jag.Många plockar tydligen lingon  dessa när de är ute i skogen fick jag veta.
Kram Malin

1 kommentar:

Marica sa...

kul att shoppa lite :)
nä ingen sol som man kan ligga o slappa i idag inte... ska ta tag i livet o åka till ica o shoppa istället ;)
kramkram