onsdag 11 augusti 2010

Baka baka liten kaka!

Eller kanske t.o.m två!
Jag provade ett recept på en JORDGUBBSKAKA med hallon som jag hittade på nätet, receptet kan ni hitta HÄR!
Jättegod kaka det får jag säga.Själv tyckte jag dock att man kunde skippa hallonen, vilket jag sen gjorde.Inte för att de inte är goda utan för att jag tyckte att det mest smakade hallonkaka när man hade de uppepå och tog bort mycket av JORDGUBBSMAKEN så den knappt kändes.Så vi körde sen med bara grädde på på kakan vilket var supergott!

Jag testade sen att göra denna kaka med ÄPPLEN oxå för jag älskar ju mjuka kakor med äpple.
MYCKET GOTT om jag får säga det själv.Dock hade jag kunnat skära klyftorna ganska så tjocka mot vad jag gjorde och sticka ner dom mycket längre ned i kakan men annars var det supergott.Här hade jag oxå ströbröd som jag bröade formen med och VANILJSÅS till kakan.Jag rörde oxå runt klyftorna i ganska mycket kanel innan jag stoppade ner dom i kakan.
Mycket SMARRIGT!
Jag tycker ni ska prova, ska nog prova den med blåbär och hallon i nästa gång.
Kram Malin

Inga kommentarer: