lördag 14 augusti 2010

Fotboll, tomater och träningsvärk!

Oj oj vilken dag.Va uppe med TUPPEN idag för båda barnen skulle iväg på FOTBOLLSMATCHER idag.Sonen hade samling redan kl 7 så jag fick ju gå upp redan 6:15 på ledig dag...gäsp säger jag.
Dottern hade samling 10:30 lite bättre tid tyckte jag. ;o)
Björn va i alla fal med Jeppe på deras cup idag och jag va med dottern....
Idag spelade tjejerna mot VÅMB och de spelade i Hentorp.Där bor barnens farmor så de kände sig ju ganska hemma där.
Kan tala om att vi även såg Johanna Toftby där eftersom hennes lilla tös spelade i våmblaget här på bilden är hon och Amanda faktiskt på samma bild.Amanda i vitt och Marilyn som målvakt.Johannas blogg kan man hitta HÄR:
Ett mål gjorde Amanda, duktig tjej! ;o)

Själv hamna jag i sängläge en timma när vi kom hem idag, kom sen knappt ur sängen snacka om träningsvärk jag som tränat på gymmet denna veckan det börjar kännas nu hi hi ;o) Nä jag är inte alls otränad varför tror ni det??

På väg hem var det lite LOPPISAR öppet idag, vi besökte 3 stycken faktiskt på väg hem men handlade bara lite på den första.Ska visa senare vad det blev ska bara diska upp och fota det först.

Sen va jag ute och kollade till mina TOMATPLANTOR lite för en stund sedan, det verkar som vi faktiskt ska lyckas få några små tomater på dom i alla fall!
Kul kul, EGENODLAT är ju alltid godast, precis som hemlagat!! ;o)Nästa år ska jag göra iordning mitt land, flytta ner det i den gamla sandlådan som barnen inte leker i längre och köpa mig en rödavinbärsbuske.Men det blir nästa år det nu i år är det bara tomaterna som gäller. =o)
Kram Malin

Inga kommentarer: