torsdag 2 september 2010

Doktorn

Igår var jag hos farbror DOKTORN för att gå vidare med mig rygg.När det gjorde som de gjorde på jobbet så känns det helt meningslöst att kämpa och jobba hårt där fast jag har ont och försöka visa vad man går för.Man har inte ett skit för det i alla fall på det stället.Tänker liksom inte va duktig på jobbet längre utan nu är det omtanken om mig själv som gäller,punkt.
Så jag ringde helt enkelt upp FÖRETAGSHÄLSOVÅRDEN igen för att gå vidare med min rygg sedan jag röntgade den.Mycket bra läkare där och han kollade upp massor av saker, tog kontakt med "rematologen" ja jag vet inte hur det stavas men ni fattar om jag skriver som det låter. ;o)
Fick med mig en ny värktablett som jag ska köra 2 gånger om dagen med alvedon plus en sömntablett jag ska ta varje kväll ett tag för att se om vi kan få någon ordning på min sömn.När man aldrig kan sova ordentligt en endaste natt p.g.a värk i ryggen så blir man väldigt väldigt trött till slut och väldigt osocial för man orkar aldrig umgås med folk för man bara sitter och gäspar hela tiden.Inatt känns dock som jag sovit som en stock de timmar jag kunnat ligga.
Min arbetsplats vill jag knappt orda om, jag var först lovad ett jobb för att några dagar senare komma till mig och säga nej du får det inte det får en VIKARIE!Här har man tydligen mycket för att man är fastanställd på företaget, jobbar över jämt och ställer upp på det mesta.Jag som oftast försöker leva efter rättvisa tycker såklart inte det finns nån rättvisa i det de gjort alls och blir såklart både arg och besviken på dom när jag faktiskt var lovad jobbet.Jag har hört lite baktankar om varför vikarien fick jobbet, om det är sant vet jag inte men ofta brukar det ju vara det där nere när det gäller sådant.Så nu har jag ställt upp för allra sista gången för detta företag och jag kommer bara gå dit och göra det jag måste och sedan gå hem. Bråkar dom med mig kan jag bråka med dom. ;o) Och förhoppningsvis kommer de så småningom förlora en mycket duktig ställare. ;o)

Hoppas ni får en fin dag för här är det SOL just nu så jag ska nog gå ut och sätta mig och sola ansiktet en stund det är ju så HÄRLIGT!
Kram på er!

2 kommentarer:

Hanna sa...

ja jobbet ska man inte prata om.. å här kämpar man för att va kvar :( men jag blir lite nyfiken, vilken vikarie och vilka rykten???

hoppas allt blir bättre!
kram

Anne sa...

Det är ju inte så att man mår bättre eller får mindre ont om man känner att ens arbetsgivare motarbetar en.

Men klart att man undrar, vad är det för rykten..?

Ha en go helg-

Kramizar Anne

(Jag har världens finaste tändsticksask som står i mitt kök <3 )