tisdag 28 september 2010

Blåsig Tisdag.

Här är det blåsigt idag, ja det har varit blåsigt i flera dagar nu och det känns i huset.Mitt hus är tyvärr ett hus som rättar sig efter årstiderna. Är det varmt ute är det varmt inne, är det kallt ute är det kallt inne...Så det har varit lite fruset den sista veckan nu och jag har INTE satt på min VÄRME ännu.Håller mig så länge jag kan snål som jag är så att jag spar lite på pengarna då man vet att elräkningen skenar iväg på vintern.Vill gärna hålla det så lågt som möjligt så länge det bara går.Dock måste jag sätta på värmen i barnens rum när de kommer nästa gång.

Amanda är så himla FRUSEN av sig så hon låg med 3 täcken sista natten här.Fast så kallt va det inte hi hi hi men hon tyckte det va skönt i alla fall och hon är ju lite förkyld oxå.
Själv ligger jag med 2 täcken nu om man inte ska frysa, ja det gör vi allihopa för tillfället.Jag klarar mig så ett tag till men barnen ska få på värmen när de kommer men tills dess får den vara avstängd helt enkelt.
Har suttit här på morgonen med min frukost och ordnat med mina räkningar.Skönt att ha det gjort även om det är lika trist varje gång man ser hur lite pengar det blir över.Men jag SKA INTE jobba över, så är det bara jag VÄGRAR ställa upp på mer övertid, jag har gjort mitt sista för företaget sen all skiten som varit nu senast så det är bar att vänja sig.Sen tycker jag faktiskt det är skam att man år 2010 ska tjäna så dåligt att det knappt går runt för dom som är ensamstående med barn.

Och det gäller inte bara mig, det gäller alla mammor och pappor där ute som har det tufft!För tufft det är det verkligen.Nu har jag räknat över vad som finns kvar och vad jag max får spendera för att pengarna ska räcka tills vi får barnbidraget, det blir en budget på ca 500:- i veckan.Inte så lätt när man bor i min lilla stad som har ganska dyr mataffär men det är tur att man kan skicka bud med andra som åker till grannstaden och handlar sen försöker jag ta mig dit en gång varannan vecka för att handla billigt oxå.Turas om att köra jag och min kompis så man kan säga att det blir bara en bilresa per månad och det är ju helt ok tycker jag.

Så mitt TIPS denna gången till er som har det som jag, SAMÅK till mataffären om ni behöver åka till en annan stad, det spar pengar om man slipper köra varje gång själv!Kolla reklambladen för vad som är "billigt" denna veckan och rätta maten på bordet efter det.Det är alltid några kronor att spara hit och dit.Och många bäckar små ni vet. =o)Även om det inte är roligt att leva snålt så går det om man ger sig fan på att man ska klara det!

Sen SÄLJ PÅ LOPPIS!!
Ett superbra sätt att få in några extra kronor på kläder eller saker som man inte använder längre bara för att man själv tröttnat på det.Det blir nytt för någon annan! Sakerna ska självklart vara hela rena osv men om ni visste vad det säljs på loppisar idag!Barnen gjorde sig några hundra var i helgen som de nu kan använda och köpa nya saker för.Jättebra!

Nä nu ska jag sluta tipsa er, blev nästan en tips inlägg. ;o) Här blåser vi snart bort tror jag, hade motvind hela vägen till jobbet igår så det va skittungt att cykla.Antar att det blir likadant idag igen...Men man spar ju på bilen och bensinen. ;o)

DOCK har jag sovit bättre inatt, tack vare en sömntablett.Har nog inte sovit ordentligt på över en vecka och igår hade jag så ont i min rygg hela dagen så jag nästan bara ville skrika rakt ut.Det ville liksom inte ge med sig ett dugg! Ett helt dygn ända från söndags eftermiddag till sent igårkväll va det en värk som inte ville ge med sig det minsta annars brukar värken vara mindre intensiv på dagarna men nu var den lika hemsk som den är på mornarna och jag visste knappt hur jag skulle gå stå eller sitta till slut. Inte en blund på natten och till slut va det ju nästan så man ville gå och slänga sig i vättern.TUR att den blivit "bättre" idag igen och är som den brukar, är nog för att jag fick i mig en jäkla massa värktabletter och ett sömnpille rpå det och sen faktiskt fick sova några timmar inatt.Halleluja säger jag bara!

Nä dax att ta tag i toaletten och skura den nu då, vilka långa inlägg det blivit nu det 2 sista men jag förstår om ni inte orkar läsa skiten.
Kram!

Inga kommentarer: