onsdag 8 september 2010

Slutkörd.

Ja om jag ska erkänna det lite så känner ja mig helt SLUTKÖRD just nu.Vet inte om det är de nya tabletterna som gör det eller om det är för att hösten är på gång eller om det är bara för att det är så mycket nu när allt kommit igång efter semestern igen och det är liksom fullt upp hela tiden känns det som.Huset är stökigt jämt och hur mycket jag än går och plockar och försöker få ordning så blir det liksom aldrig nån ordning ändå.

Så just nu skiter jag hur det ser ut här ibland och knycker mig lite tid i soffan för lusten för att STICKA och VIRKA har ju kommit tillbaka igen och det är så kul och verkligen något som är AVKOPPLANDE för mig.Så det här är lite vad jag hållit på med den sista tiden när jag knyckt mig lite tid och bara struntat i att huset gror igen....
Den vita sparkdräkten har jag gjort nyss till dockan, den är klar förrutom en kant som ska virkas runt hals och ärmar.Jag är lite dålig på att virka så farmor ska få visa hur jag virkar dessa kanter, vet att det är lätt men jag kommer liksom inte ihåg.
Den vita klänningen med rosa och grönt i stickade jag nu i somras och där är endast den virkad ekanten oxå kvar att göra.
De rosa barbieklänningarna stickade jag nog förra året men har sytt ihop dom äntligen nu idag.Den blå sparkdräkten stickade jag delarna till förra året den med men har lite lite kvar att sy ihop på den samt en virkad kant.Sen är alla dessa klara, känns skitkul.Vill redan börja sticka på en ny dockklänning som jag har mönster på, ska se om jag kan hitta nåt bra garn i källaren imorgon kanske om jag hittar nåt i alla nedpackade lådor där nere.

Ja inte så intressant kanske men jag tycker inte jag har nåt direkt intressant att skriva heller så.Ibland känns det här med att blogga helt meningslöst, ibland är det skitkul bara för att man just får skriva av sig lite när man inte har någon att prata med.Men ja ja det går väl alltid upp och ner, mest ner just nu men jag uppdaterar väl lite när det bli i alla fall.

Nu är det dax att hänga tvätten om den blivit klar än och sen är det bara sova som gäller.Jobb imorgon tyvärr.( usch va negativ jag låter men jag är VÄLDIGT trött just nu.)
Kram och sov gott.

3 kommentarer:

Milla sa...

Jag tycker det är kul att du bloggar även om det inte är om nåt särskilt :=)
KRAM Milla

Marica sa...

Slutkörd - då är vi två :/ och då har det bara gått några veckor av hösten... tjohooo... hoppas att vi båda ska få må bättre snart! *Kram*

Marica sa...

Hur mår du nu???
Kram!