söndag 5 september 2010

Full fart frammåt!

I helgen har det varit full fart!
Barnen har varit hos mig även om det egentligen inte är min helg, deras pappa har nämligen jobbat.Jag tycker det är så lätt att ha barnen när de är så stora de reder sig själva anska bra nu för tiden, leker med kompisar osv osv.Känns ganska skönt att ha sådär stora barn även om man kan sakna bebistiden oxå ibland.

Idag har vi i alla fall firat Jesper, han fyller ju 10 år på tisdag men vi har haft KALAS idag då alla varit lediga.
Det har oxå sovit över 3 små tjejer här hos Amanda tills idag, och däribland oxå Jespers tjej. ;o) De är så söta och lilla Fanny vill mest kramas hela tiden.Så gulligt det är. =o)
Igår klippte jag oxå gräsmattan och så grundade jag ena sidan på skjulet som var klart.Idag har Mattias gjort klart nästan hela andra sidan och själv har jag bakat pajer och tårta hela förmiddagen till kalaset.I veckan hoppas jag hinna med och grunda den andra sidan på skjulet så det blir klart.Jag är så sugen på att måla hela skjulet redan nu men det får vänta tills våren tyvärr.Är så mycket annat som behöver göras här först.Helst skulle man ju bara vilja göra allt det där roliga, det som syns liksom.Men men man kan ju inte få allt.

Vi jagar även vidare efter Jespers nya gröna jacka som redan kommit bort, blir tokig på sånt där men vi hittar den ingenstans och vi har snart letat överallt där han varit, hos dem han lekt med osv osv men det är bara borta.Känns som att kasta 300:- i skön, inget kul alls.Hoppas vi hittar den!

Snart dax för sängen för imorgon måste man ju tyvärr gå till jobbet igen...den dagen jag slipper gå dit mer kommer jag att jubla av lycka.....
Kram och sov gott.
Malin

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja visst är det irriterande när barnen slarvar bort kläder. Albin slarvade bort ett par sprillans nya shorts i början av sommaren. Jag tror att någon tagit dem på badet.