fredag 1 juli 2011

Ja vad ska man säga...

Jag lever så tråkigt liv så jag har egentligen inget att skriva om.Det är som en blankt papper som aldrig fylls med nåt ungefär.
I alla fall så har jag köpt en ny kamera för mina semesterpengar, det var inte tanken egentligen men så hade ungarna sönder min bästa kamera ( 6000 åt helvete ungefär...suck... ) så jag var helt enkelt tvungen att skaffa en ny för utan kamera kan man ju bara inte gå.Ingen superdyr dock som ni förstår.
Denna gången blev det en Sony:
Nu ska jag bara till att lära mig denna ordentligt oxå, jag blir ju så bekväm så jag vill ju ha min gamla kamera egentligen, som jag redan kan.Nu måste man ta sig all denna tid och lära sig en ny.Men det blir nog bra när jag väl lärt mig den lite mera.

Jag har en vecka kvar att jobba innan det är semester för min del, ska bli skönt, 4 dagars nedräkning....
Ska bli otroligt skönt för jag känner mig helt slutkörd i både kropp och knopp just nu.Har verkligen varit ett par tuffa år och det börjar ta ut sin rätt känner jag men jag hoppas att det ska bli bra i sista änden i alla fall även om det känns långt bort och även om det är lång väg kvar så har jag i alla fall kommit en liten bit på den jobbiga vägen.
Kan inte påstå att det är nåt jag skulle rekommendera till andra med lika dålig lön som jag - ensam med 2 barn, hus och heltidsjobb.
Jag hoppas att man så småningom kan få börja LEVA igen och inte bara excistera som man gör just nu.

Imorgon ska jag ta med ungarna ner till stan och se hur det blivit på torget sen tänkte jag gå förbi hamnen och se om dom där båtarna dykt upp.Jag missar det varje år och läser sen om det i tidningen, nu får vi se om vi lyckas pricka in det i år då.Vore mysigt att bara kika runt när de kommer i alla fall och sen ska vi handla resten av sakerna till tårtan.Vi ska nämligen ha kalas här på söndag.
Kram på er, nu måste jag SOVA!
Malin

1 kommentar:

Anne sa...

Jag hade nog ramlat ihop i en stor hög och börjat störttjuta om min kamera hade går sönder pga annan slarvat med den. Och då är min kamera inte värd 6000 kan jag ju lugnt säga.Går den inte att laga på något sätt, eller kostar det för mycket kanske..=( Tur i oturen att du kunde köpa en ny liten goding i alla fall...;-)

Gööörskönt med semester, passa på att njut av varenda ledig sekund..

Kram Anne