fredag 15 juli 2011

Hej och hå!

Ja om 40 minuter är min födelsedag över. Den var ju händelserik...;o)

Igår var ju jag med barnen och deras mormor på Liseberg samt ena kusinen till barnen.
De hade en bra dag trots att det regnade nästan hela eftermiddagen.
Klickar ni upp sista bilden så syns det t.o.m att det regnar på den. ;o) Vi var ganska trötta och frusna när vi väl begav oss hemmåt om jag säger så.


Idag hade vi tänkt bege oss till Gränna men mammas väninna ringde igår när vi satt på tåget, de hade oxå haft urkass väder och detsamma skulle bli idag så vi hoppade Gränna  idag. Istället blev det ett besök till doktorn för min del då jag fortfarande har ont i halsen och en hemsk rethosta.Låg och hosta halva natten så jag fick knappt en blund i ögonen.Lika bra att kolla upp så det inte var "nåt värre" men proverna var bra och som tur va ingen halsfluss.Köpte dock halstabletter på apoteket som liksom bedövar halsen lite om man får FÖR ont.Dock kändes det lite konstigt. Annars blir det nu lite hostmedicin och gurgla halsen med saltvatten några dagar så får vi se om det blir bättre. Annars får jag gå tillbaka till doktorn igen. Hostan gör mig galen!

Efter doktorn var vi tvugna att åka till Skövde för att köpa skor till sonen då de enda han har hade blivit ett stort hål i.Är ju skönt att ha torra fötter nu när det regnar så mycket så sagt och gjort slängde vi oss i bilen efter doktorbesöket.Vi köpte skor till sonen samt lite kläder, en del på rea så det var bra.
Amanda köpte sig oxå en jättefin kappa för egna pengar men hennes pappa var så snäll och betalade halva till henne.
Sen fick hon även 2 toppar, den rosa på bilden var SÅ snygg tyckte jag!!
Vi köpte med en liten prinsesstårta från Ica Maxi som vi kalasade lite på jag och barnen när vi kom hem.Vi fick ju fira mig på nåt sätt i alla fall....
Resten av dagen har jag försökt att kurera mig lite och imorgon ska jag oxå ta det lite lugnt om vi inte får för oss att åka nån annanstans nu när vi inte kom till Gränna - Vadstena. Inte så kul att bli krasslig första veckan på semestern, jag kanske ska va glad att vädret inte är det bästa??
Men tidigt på söndag drar vi i alla fall till Jönköping!

Kram Malin

1 kommentar:

Anne sa...

Härligt med Liset när det regnar, det brukar inte vara sådana köer då..;-)Ont i halsen, inte kul på sommaren, nästan "tur" att det inte är sol och massa varmt ute... hoppas att det onda ger med sig snart och att solen kommer tillbaka till oss alla på vår ledighet...

Kram Anne