lördag 2 juli 2011

Hjo hamn

Hallå på er.
Tänk jag bloggar 2 dagar i rad. ;o)
Det är konstigt väder idag, regn och lite muller ena stunden, skitvarmt och sol i nästa.
Jag tog med mig dottern ner till stan förut vid 11:30, tänkte vi skulle kolla in dom där båtarna som kommer och lägger till vid hamnen och säljer jordgubbar,potatis osv osv.Precis som "förr i tiden" brukar de, om jag förstått rätt, oxå ha äldre kläder på sig så det är ju lite kul det där.Men de hade inte kommit när vi kom ner så vi gick och handlade under tiden och när vi kom tillbaka var det ytterligare en timma kvar innan båtarna skulle komma.Tyvärr började tonåringen knorra allt för mycket så det slutade med att vi gick hem så jag fick tyvärr inte se båtarna i år heller.
Men jag fotade lite i hamnen innan vi gick hem, kul när det är mycket folk ute.
Det har blivit så otroligt fint nere i hamnen nu när de byggt om och renoverat osv. Bakom Amanda på sista kortet ligger Hjo sik och där inne kommer man oxå kunna sitta och äta sedan, jättemysigt tror jag.För den som gillar fisk i alla fall. ;o)


Jag gick oxå förbi torget där de oxå bygger om nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka om det hela.Det blir fint det blir det MEN detta med bilarna som ska köra där och folk som går överallt och inga tydliga linjer vart man ska köra typ.Jag tror det kommer bli lite kaos, folk kommer gå mitt i vägen överallt och bilarna är skyldiga att krypa fram och släppa förbi alla som går.Det fattar jag ju MEN folk är så himla duktiga på att bara gå mitt i vägen och vägra flytta på sig, t.o.m när det kommer bilar vilket man såg redan nu så detta är det negativa tycker jag som det känna just nu.Men jag hoppas jag får fel. ;o) Fint men helt skit med vägarna alltså är min bedömning för tillfället men jag hoppas det blir ok när det väl är klart OCH att folk har vett att flytta på sig när bilarna kommer.Och krypa fram som de får göra nu och vara skiträdda för att köra på nån, nä det känns faktiskt inget vidare.

Nu ska jag köra dottern till Tibro och sen är det dax att börja baka....
Kram Malin

Inga kommentarer: