måndag 11 juli 2011

Godmorgon!!

Uppe med tuppen.Jag får erkänna att jag tycker det är superskönt att komma upp tidigt på mornarna när det fortfarande är sådär tyst och lugnt ute.Gå ut på en liten morgonpromenad och bara njuta av tystnaden, höra vattnet osv osv.Härligt! Jag tror det är ÅLDERN he he he.

I alla fall så idag är ju då egentligen min första Semesterdag och man ska räkna det riktigt. =o) Uppe kl 7 och ut på en liten promenad medans barnen fortfarande sov, eller sover ska jag säga för dom ligger ju fortfarande. Jag tycker det är skönt att komma upp före barnen och bara få rå om sig själv en stund innan de vaknar upp och allt är i full gång så att säga.
Har tagit upp smör för att tina lite och tänkte baka scones till frukost här sen när dom börjar vakna till.Dörren står på vid gavel och vädrar ut hela huset, blir lite kallt på morgonen men det är ju bara SKÖNT!

Jag brukar ALLTID gå utmed vättern när jag går, helst i slutet av min promenad.Idag simmade det omkring en vacker svan långt ute på vattnet så jag testade zoomen på nya kameran.Med tanke på hur långt ut den var så är väl bilderna ok då även om de är gryniga...fniss.Kanske hade de blivit bättre med nån annan inställning men jag kan ju inte det där just nu.Men ett plus till nya kameran är ju i alla fall bättre zoom och högre pixlar. ;o)
Lite disigt ute idag när jag gick men det blir nog bättre. ;o)

Jag måste bara få säga en sak till. ;o)
Människorna som köpt och gjort iordning detta fina hus:
Gud va jag är avensjuk på dom! ;o) Jag ÄLSKAR detta fina hus.Förr va det mörkgrönt med massa växter och träd runt så man knappt såg eller tänkte på att det låg ett hus där.Men jag gillade det alltid när jag gick förbi på mina promenader och tänkte att DET huset skulle jag vilja ha och så drömde man lite om hur det kunde se ut osv osv.Sen köpte nån detta, byggde ut, renoverade upp och röjde upp.Det har blivit SÅ fint så det är inte klokt! Jag vill HA det huset!! ;o)...fniss... Har jag sagt att jag fullkomligt ÄLSKAR gamla trähus?? Men så länge jag är ensam, vilket säkert nu blir för resten av livet, så får det förbli vad detta huset just var, DRÖMMAR! :o)

Hoppas ni får en bra dag!
Kram Malin

1 kommentar:

Anne sa...

Jag håller med dig, huset är urfint, väcker verkligen vill-ha-begär..;-)

Vart ska ni ta vägen med ert tält..? Tanken här är att husvagnen ska besiktigas så vi kan ta oss en liten tur med den nedåt skånelandet, men, men, det blir inte alltid som man tänkt sig..;-)

Ha en go semester.

Kraaam Anne