lördag 9 juli 2011

Hjo slöjdmässa 2011

Idag tog jag mig en promenad ner till stan det är nämligen årets slöjdmässa här i helgen.Mer om den kan ni läsa HÄR.
Det har verkligen varit kanonväder för mässan idag, sol och fint ute hela dagen och massor av stånd med fina saker av diverse slag. Jag tycker det är lite kul att gå ner och kika.Det är roligt när det är massor av folk i stan och det blir lite liv och rörelse.Däremot är det ingen ide att ens försöka ta bilen ner utan denna helgen är det cykeln eller gå som gäller. ;o)

Precis när jag kom ner till parken idag där mässan hålls så kom ju Trafik som var på väg in i hamnen oxå, så himla fin båt och den är jättemysig att ta en tur med så kommer ni hit så försök att åka med den tycker jag.Fotade såklart när båten kom....HÄR kan ni läsa lite mer om ångbåten TRAFIK om ni vill.
Det är så fint i stadsparken.Hit kan man bara ta med sig en liten picknickkorg, sätta sig vid nån av bänkarna-borden utmed vättern och bara mysa med lite fika.Supermysigt!
Tog några få kort inne i parken på några av stånden oxå...
 Några av de saker som föll mig i smaken men det fanns OTROLIGT mycket annat oxå, säkert nåt för alla smaker!Tyvärr hade jag inte råd att köpa nåt men jag fick shoppa med ögat. ;o)
Kanske tar jag mig en sväng ner till stan imorgon igen OM jag orkar.

Om det inte regnar imorgon så är det en del vi funderar på att göra..
1. Ev.Åka och bada.
2. Börja tvätta det gamla tältet vi ikväll satt upp i trädgården.Luktar unket men är ju helt ok om man bara tvättar upp det.Nu får det stå och vädra ur lite...Tyvärr lite hål på ena väggen men kanske kan man "lappa och laga" det så man kan använda tältet då det annars är ett otroligt bra tält....

Ja vi får se....


Kram Malin

Inga kommentarer: