tisdag 16 augusti 2011

Varberg - Hemfärden

Kom på att jag inte skrivit klart om vår lilla tripp till Varberg.
På söndagen när vi skulle åka hem så packade vi ju ihop våra saker efter att vi hade ätit frukost.
Det är egentligen inte så mycket att berätta om denna dagen då vi sedan satte fart hemmåt.Vi stannade första gången på en liten rastplats där vi tog lite fika.
Sen åkte vi vidare ett tag till och det är egentligen HÄR jag sen vill berätta nåt!
När vi kom mellan Ulricehamn och Falköping hittade vi det mest mysiga fikaställe jag nånsin varit på tror jag.
Mitt i ett litet samhälle som hete Blidsberg låg detta mysiga fik där vi stannade ganska länge och fikade och tog lite kort. Alla bilder är klickbara!
 Ja det var så MYSIGT så det va inte klokt, man ville nästan inte åka därifrån! Som ni ser var det som små öar med broar emellan där de hade placerat ut lite bord oxå där man kunde sitta.Runt om var det vatten, vet inte om det är nån å, damm eller vad det är.Men det var så mysigt med alla bord som var utplacerade lite här och där man kunde sitta på båda sidor om detta vatten eller på öarna.I vattnet var det STORA fiskar vilket barnen tyckte var superkul.Man kunde även köpa fiskmat på fiket och mata fiskarna med.
Det kom det 2 tonårskillar som matade fiskarna med lite bröd där vi satt så ungarna stod ju intill och kollade.Så de gav våra ungar lite bröd så de oxå kunde mata och fiskarna var helt galna. Söta pojkar. ;o) Eller så var det för att dottern va så söt som de dök upp he he he ;o)
Här kunde man oxå köpa fiskekort och fiska om jag förstod det hela rätt och det var väl därför de gödde fiskarna så här. ;o) Sonen ville köpa kort och fiska direkt men det kunde vi ju inte såklart.
Längre bort stod en gammal kvarn som ni ser men dit hann jag aldrig ta mig.NÄSTA gång jag åker dit ska jag gå över till andra sidan och se om det går gå bortåt och kika lite.
VERKLIGEN ett ställa att rekommendera om ni nån gång åker mellan Falköping och Ulricehamn!!
Sen åkte vi raka vägen hem!
Kram Malin

1 kommentar:

**Sanna** sa...

Visst är det ett alldeles ljuvligt fik där?! ♥ ♥ Har stannat till där flera gånger och fikat, och bara NJUTIT! Det är så otroligt fint där! ♥
Jag tror säkert att det var för att A är så söt som grabbarna dök upp :)

Ha en fortsatt härlig dag!
Kram