söndag 21 augusti 2011

Baka baka liten kaka!

Tidigare i veckan så gjorde jag och barnen äppelpaj här innan de åkte till sin pappa.Så himla gott.
Jag har MASSOR av äpplen i år på mitt ena äppelträd, fina äpplen till skillnad mot förra året då varenda äpple var maskätet!
I år tänkte jag faktiskt ta och baka några äppelpajer av dessa och frysa in.

ÄPPELPAJ:

200 g mat/bakmargarin
4 dl mjöl
1,5 dl havregryn
0,5 - 1 dl socker ( smaksak )
lite vaniljsocker

Blanda allt i en bunke tills det blir lite småkladdigt men ändå lite smulpajsdeg över det hela.
Häll hälften i botten på en form.
Lägg äppelskivor över som du strö massor av kanel på.
Strö resten av smulpajsdegen över.
In i ugnen på 225 grader tills pajen fått fin färg eller du känner att äpplena inte är hårda längre.
Servera med vaniljsås.
MUMS! ;o)
 Jag ska göra mina i aluminiumformar sedan och bara frysa in.Lätt att ta upp och fika på om man får besök!

Kram Malin

2 kommentarer:

**Sanna** sa...

Åh så gott det ser ut ♥ Varken mina barn eller sambon gillar äppelpaj, så tyvärr är det inte ofta jag gör det. Trist, för det är ju så smaskigt! ♥
Kram

Hemmet Är Min Borg sa...

mmm den pajen ser riktigt mumsig ut
kramiz