onsdag 3 augusti 2011

Varberg dag 2.

Uppe tidigt som attans, det går ju inte sova länge i tält direkt. ;o)
Nu blir det bildkavalkad så orkar du inte titta så kan du sluta här. ;o)

Vi drog in tidigt till Varberg för att kolla lite hur det var.Åkte först till lilla Apelviken, vid spahotellet där.Så gick vi därifrån utmed cykelvägen en bra bit och kikade.HIMLA fint får jag säga och här var den första stranden som vi faktiskt hade kunnat tänka oss att bada vid.
Ibland kan vi se lite konstiga ut på korten.Jag har inte lärt mig den nya kameran riktigt och vet inte varför vi ser så snea och konstiga ut ibland trots att jag ställer in den på att fota människor.Jag får luska i det och kommer väl på varför så småningom hoppas jag.Men det är ju lite kort i alla fall och bättre än inget. ;o)

Sen drog vi i alla fall in till stan för att kika på den fina fästningen. Va inne och kollade på museumet och gick runt på innergården osv.Fint va det.
Inne på färstningen hittade vi gycklaren som underhöll kungen... ;o) Kungen såg måttligt road ut...hi hi
Därifrån kom man direkt ut till det fina badhuset som står på pålar i vattnet.Trodde ju att stranden skulle vara mycket längre och större men det va ganska litet och låg liksom inknött i hamnen så runt om "bakom kameran" såg det inte särskilt kul ut faktiskt så där blev ja lite besviken får jag erkänna.Trodde ju givetvis det skulel vara mycket finare runt om men men...BADHUSET var ju gudomligt fint!
Från hamnen gick vi sen upp genom parken, mycket fint socitetshus (vet inte hur det stavas...?) hade dom och sedan gick vi vidare mot centrum där vi strosade runt på stan, kollade lite affärer och käkade.Va borta i 7 timmar så vi var ganska möra när vi kom tillbaka till campingen sedan.
Amanda provade klänningen hon fick av mormor, hela 49:- på rean kostade den. ;o)
Resten av kvällen blev lugnt på campingen, lite mat osv sen va vi ganska trötta....
Kram Malin

Inga kommentarer: