onsdag 3 augusti 2011

Trädgårdsarbete hela dagen lång....

Kunde inte sola idag för blåsorna så det blev en trädgårdsdag.
Inte en dag för tidigt om man säger så.Fy så vildvuxet det blir när man inte orkar hålla efter det ordentligt.
Orkade inte vara för mycket i solen heller så jag följde solen och var där skuggan var kan man väl säga.2 sidor runt huset är nu ganska ok.Har rensat rabatter, klippt lite gräs, tvättat täcken och sågat ner en HÖG jasminbuske..men ska nog såga ner den lite till men jag orkar inte mer idag nu. Har sågat av den så nu ska den finjusteras och ev bara lite lägre oxå då..vi får se imorgon....
Första bilden är på min andra buske, lika stor och hemsk den så den ska oxå sågas ner en bra bit.Men det orkar jag nog inte denna omgången.Som ni ser på de andra bilderna har jag fullt sjå med att fixa den första...
Imorgon ska jag låna kärra så jag kan slänga på alla grenar och köra till återvinningen för aldrig att jag tänker ha skiten liggandes i trädgården. Man får ju inte bli som grannarna...fniss... ;o) Eller så kanske jag kan kasta över det på deras hög??fniss...nä skämt åsido men bort ska det!
Massa jobb är det.....

Har oxå målat klart runt ytterdörren, blev jättebra och vilken skillnad mot de flagade plankorna som satt runt där förrut.Nu är det bara fönstren man ska börja med oxå då...hmmm....
Måste visa mina tomater som jag vattnat på nu ikväll igen oxå, om ni kollar första kortet så ser ni ju hur underbar himmel och sol vi haft i massa dagar nu så man får vattna ordentligt.
Några tomater verkar det bli i alla fall, KUL! Hade 3 plantor i hinkar oxå.Satte ner dom i landet häromdagen, de ser alldeles vissna ut med nästan inga blad alls.Men några få tomater på dock, vi får väl se om de tar sig.Men de 3 jag satte ner i landet direkt är jättefina och flera tomater och en hel del blommor på. Så ingen mer gång sätter jag i hinkar, har provat det i 3 år nu men det blir aldrig bra.Nu får det bli direkt i landet varje år hädanefter.TUR jag gjort ett nytt fint land! ;o)

Dock är jag inte SÅ glad över att grannkatten tycker att det är en alldeles utmärkt kattlåda att skita i så plocka kattskit då och då är ju lite mindre kul.Får lösa det på nåt vis, kanske lägga ett sånt där blått när över på den del där inte tomaterna är..ja så får det nog bli så går jag hoppas katten inte går dit.Igår hade han gjort nåt där och när jag kom och skulle vattna igår så var det nåt det kröp MASSOR av äckliga larver i...usch och fy fan va äckligt.TUR det va på plätten där jag inte sått nåt kan jag säga! Så det fick jag gräva upp, även lite runt om där det låg och kasta.Hoppas det inte blir nåt äckligt av det nu!!

Annars är det ju bra med katterna då de plockar mössen osv...faktiskt har den pissat på min tvätt en gång för ett bra tag sedan men det har inte hänt igen som tur är.Tur att barnen såg det så jag kunde kasta in det i tvättmaskinen på en gång. Annars älskar jag faktiskt katter och önskar jag kunde ha en själv igen...även om det är mindre kul att de tycker om min trädgård som kattlåda. ;o)
Nåja lite svinn får man leva med ha ha ha ;o) Annars är jag SÅ glad över alla mina grannar då jag tycker de är bra att ha att göra med allihopa här i området, det är skönt!

Kram Malin

Inga kommentarer: