torsdag 4 augusti 2011

Mera trädgårdsarbete...

Gick upp kl 8 idag.Det är så skönt att komma upp tidigt när man är ledig och sen bara kunna gå omkring och bara göra inget i början på morgonen.Äta lite frukost, kolla av mailen, sätta sig lite på trappen och svalka sig i skuggan osv osv.Härligt att kunna starta dagarna så lugnt.

Dock körde jag igång här igen kl 10 idag.Fick ju låna en kärra av snälla Mattias och sen skulle allt upp på den som jag sågat ner igår.Så kom mamma och vi sågade av lite till tills det såg bra ut helt enkelt.Och vilken skillnad det blev!! Vilket ljus jag får där nu.Jasminbusken har växt in i både päronträdet och äppelträdet och skymde den mesta utsikten åt det hållet.Lite skönt dock för man fick ju lite insyns skyddat om man ser det så MEn nu kommer det ju växa upp nytt så det kommer skydda ändå sen.Dock hoppas jag busken kommer se finare ut när den blommar, inte lika mycket dött i den och sen är det ju bara att klippa ner den varje år så den håller sig fin, hoppas jag.
Vet inte om det syns så bra på bilderna men lite i alla fall.Missa ju att ta kort INNAN jag började så korten i förra inlägget är ju när jag är halvvägs ungefär.Men jag tycker skillnaden är jättestor! Så skönt att ha det gjort då jag gått och tänkt på det så länge.
Frågan är bara om jag ska orka ta den andra busken oxå?...Vi får se helt enkelt.

Längtar tills jag har råd att dränera huset och fixa putsen SEN börjar ju allt det roliga med huset!!

Nu tänker jag i alla fall ta det lite lugnt här oxå, det är ju faktiskt fortfarande semester!
Kram Malin

Inga kommentarer: