lördag 6 november 2010

Härligt höstväder!!

Det har ju varit ett FANTASTISKT höstväder här några dagar.Massor av SOL osv och då får man ju passa på att vara ute lite.Vi är ju långlediga från jobbet så vi jobbade ju sista dagen i torsdags här.Tyvärr städade jag hela dagen på jobbet och även lite hemma så igår var jag tyvärr skitdålig i min rygg och kunde knappt röra mig på dagen.Men det blev LITE bättre på eftermiddagen och kvällen som tur va men då va ju solen redan borta.

Idag har jag dock varit ute en stund och krattat lite löv i trädgården och plockat upp.Det är lite kvar men eftersom jag känner av ryggen vågar jag inte göra mer idag så jag får fortsätta med det sista imorgon istället.Det är så härligt att vara UTE när det är så fantastiskt fint HÖSTVÄDER tycker jag!

Igår kväll mös vi till det och gjorde lite taccos med pitabröd till kvällsmat.Tyvärr va inte pita bröden alls bra eller så gjorde jag nåt fel då de blev ganska hårda...men jag gjorde som det stod på paketen hi hi hi  Nåja vi blev mätta och belåtna i alla fall och hade mysigt i köket med alla TÄNDA LJUS.
Har ni påbörjat röjningen för fullt i vardagsrummet oxå även om jag får ta lite i taget där med.Igår gick ju inte göra så mycket för ryggen men då började jag gå igenom lite av ALLA dessa INREDNINGSTIDNINGAR som ligger under bordet.Va ju inte så jobbigt för ryggen när man kunde sitta i soffan och göra detta.Nu river jag helt enkelt ut de sidor jag vill spara för bordet trillar väl ihop snart så tungt blir det där under.Tidningar från 2006 hittade jag men kanske finns det ännu äldre.Ska spara mina inspirationsbilder i en mapp tänkte jag och sätta in i en pärm.Bokhyllan är så gott som tömd så kanske kanske kan jag köra iväg den nästa helg?? Hoppas! Känns SKÖNT att göra en sån här riktigt genomgång av alla rum och verkligen RENSA UT ordentligt på allt man samlar på sig genom åren.Vardagsrummet måste jag ju ha klart oxå för snart är det ju första advent och man ska ha upp alla fina ljusstakar osv och sedan ska ju även granen in.LÄNGTAR!

Ikväll blir det bio med barnen ska bli mysigt det med.
Kram!

1 kommentar:

Mindi sa...

Ja visst har det varit underbart väder. :) Härligt med SOL i november, det är vi inte bortskämda med. ;)

Kram
M I N D I
***
Swappsugen?
Sista anmälan för Julswappen 7/11
http://julswappen.blogspot.com/
***