tisdag 23 november 2010

Julfint.

Idag har jag kännt mig som vanligt igen men med tanke på att man ska vara hemma 48 timmar efter en magsjuka så har jag blivit hemma från jobbet idag med.

Kände mig lite uttråkad ett tag eftersom jag inte varit utanför dörren på två dagar nu så jag började helt enkelt städa..igen...
Idag  tog jag tag i köket och gjorde lite julfint, det är ju faktiskt snart första ADVENT!
Så nu är faktiskt köket nästan klart här hemma, känns jätteskönt!Bara golven som ska skuras men det får bli en annan dag.
Äntligen är hela bänken städad och fin igen.Mina julgardiner som jag sydda förra året har oxå fått komma upp igen. På bänken ses några loppisfynd, våningsfatet i silver köpte jag för 10:- tycker det passar jättebra nu som lite fruktfat-Silverbrickan och silverljusstakarna har jag oxå köpt på loppis men minns inte va de kostade.För nu får det i alla fall se ut såhär.
På spisen har jag hängt upp en av mina nya JULHANDDUKAR.Den är från Hemtex och jag tycker dom är jättefina.Det är samma handduk som ni kan vinna i min utlottning så missa nu inte att vara med i den! Det är bara 14 dagar kvar nu innan barnen får dra en vinnare!!

Till köksbordet ska jag tvätta min linneduk och få på så innan dess får ni inte se den hörnan men jag hoppas den torkat tills imorgon.Om jag hinner stryka osv innan jobbet vill säga, vi får se.
Kram Malin

1 kommentar:

Marica sa...

duktig du är som håller på 48 timmar :) jag blir verkligen irriterad på folk som inte gör det, vuxna är väl en sak men barn tar ju i allt och är gärna på varandra hela tiden så för att lindra smittspridning kan alla tänka till och dra sitt strå till stacken :) vilket du har gjort <3
Fint du har adventspyntat!
Inga dåliga önskelistor du har ;) En kärlek tror jag att du hittar när du minst anar det!
Kramiz