måndag 15 november 2010

Lektyr!

Ja igår när jag var i affären så kunde jag ju inte hålla mig från att köpa med lite LEKTYR hem.
En fin tidning!!! Julnumret av Jeanne d'Arc Living. Tjock tidning med massor av fina bilder och en hel del recept osv nu inför jul osv.Denna tidning kommer jag spara länge länge!! Och det bästa av allt, den kostade BARA 39:-!!! Tror jag knep den sista för jag såg inge fler tidningar av denna när jag kikade runt.

Men inte nog med det jag unnade mig ytterligare två tidningar:
Lantliv, jättebra med massor av fina bilder och INSPIRATION för hemmet och en del recept och Hembakat, en tidning med massor av gott BAKAT i.Man blir inte lite sugen när man bläddrar i denna.Tycker det är en jättebra baktidning och fin är den med!

Ja så blev jag ju då  BAKSUGEN och fick för mig att jag skulle baka en kaka som jag hittade recept på på nätet, den jag visade i förra inlägget.Mmmm smarrig den såg ut och inte alls särskild svår när jag läste receptet. Men ack vad jag bedrog mig!
Rörde ihop allt, använde en så stor form som det stod i receptet och in i ugnen på exakta grader...väntade och väntade och väntade och skulle sen kolla med sticka.Det var bara ett hårt lock och innuti var det bara smet!!! Vad besviken jag blev, den fick stå inne lite till men inte bättre alls så till slut fick jag helt enkelt taut den.Den rann lite över kanten efter att jag stuckit min sticka i kakan....eller om jag kanske ska kalla det smeten....snyft.

Jag har fått för mig att det är min ugn som inte är bra.Vi köpte den ny hit till huset och ända sen jag köpte denna så vet jag inte HUR mycket bakat jag har misslyckats med.Jag provar sänka värmen eller tvärtom , jag provar olika formar osv osv.Förr så misslyckades jag ALDRIG när jag bakade men nu, nu får jag vara glad om jag nån gång LYCKAS med baket.Åh va jag vill ha en electro helios igen som jag hade innan.Jag och denna ugnen är inte alls överens...snyft...
Ja om jag säger såhär, det lär aldrig vara något företag som SPONSRAR mig när jag bakar i alla fall!
Jaa det är bara att skura ugnen när den svalnat nu då..... :o(
Ska prova denna kakan en gång till men med större form så kanske kanske det kan bli bättre....
Kram Malin

1 kommentar:

Marica sa...

Gick inte kommentera i den här ovan men tusen tack för vinsten! Jag blev så himla glad!!! Superfint hjärta! TACK! Bra val av lott Jesper :) Kramar!!