söndag 31 oktober 2010

Röja röja ...

Hela veckan har jag som sagt röjt järnet i mitt sovrum och det är så himla skönt att det är klart nu.Överallt är det rent och överallt är det dammat och framför allt så finns inga onödiga saker kvar mer än i sänglådorna som ska rensas oxå.Den ena har Jeppe massa saker i så den ska han få rensa när dom kommer nästa vecka hade jag tänkt.
Just nu är det så skönt att vara i SOVRUMMET då allt är så iordning här.
Det bästa av allt är ju när kvälllen kommer och man kan tända lite ljus och bara njuta.
Jag älskar att ligga och njuta av ljusen de ger så himla mysigt sken i rummen!
Ikväll har jag oxå BAKAT bröd här.Det blev bara en omgång av hälsobullarna eftersom det ena mjölet sen tog slut.Jag får helt enkelt köpa nytt imorgon så jag kan baka upp även den andra jästen. Är ett snabbt och gott bröd att baka tycker jag.
Är så sugen på att baka och fylla upp frysen, det är nog för att det bara är en månad kvar till första advent elle rnåt.Ni vet kul att baka till jul osv och ha massa gott i frysen att bjuda på.Men först ska frysen ätas ur och sen ska den frostas av för det är mest massa is i frysen just nu tycker jag.
Även i köket tänds det massor av ljus såklart på kvällarna ( undrar hur mycket ljus man gör av med egentligen??!! )
Jaha så ska man snart försöka komma i säng oxå eftersom man tyvärr ska upp tidigt och jobba imorogn.Ser inte alls fram emot jobbet imorogn, det är storomställning n'är jag kommer och det betyder att det är skruva i maskinen som gäller typ hela dagen...usch va trist... ;o)
Kram!

1 kommentar:

Anne sa...

Visst blir man sugen på att baka så här års. Fylla frysen med bröd, bullar ,kakor och massa julfika.. =)

Kramizar Anne