onsdag 19 maj 2010

Så härligt!!

Åh så härligt det har varit i eftermiddag.Jag gick ut och satte mig i solen eller i den sköna värmen ska jag säga för solen kom och gick lite men lite sol har man ju fått.Tänk så mycket PIGGARE man blir av lite SOL!! Eller hur!? I alla fall så tyckte jag att jag gott kan få sitta ute även om jag är sjuskriven, jag menar jag kräks ju inte eller nåt jag har ont i min rygg och den kan jag vila ute i solen som inne i soffan eller sängen. Har verkligen tagit det lugnt idag och det börjar kännas lite bättre nu dock vet jag att så fort jag börjar jobba så kommer skiten tillbaka.Det är baksidan av det hela men jag hoppa sjag ska slippa huggen i ryggen när jag kommer tillbaka i alla fall.

Nåja nog om detta jag gick en liten runda i TRÄDGÅRDEN nu ikväll och jag blir så sugen när jag ser alla grannar som är ute och fixar och donar men jag vågar inte börja rensa eller klippa gräset ännu.Så det får bli till helgen har jag bestämt.Hela gräsmattan är full av fula maskrosor det försvinner ju lite när man klippt gräset sedan som tur är.

Mitt land är katastrof eftersom jag inte gjorde något vidare där förra året då jag va så himla dålig i min rygg men till helgen hoppas jag att jag ska kunna börja gräva upp lite där och få det fint igen.Jag är ju inne på att ta bort barnens sandlåda och lägga matjord där i istället och så lite där i...vi får se hur det blir...
Usch va det ser ut....här hade jag för 2 år sedan massa stora fina jordgubbsplantor osv men nu har gräset växt över det mesta så det kan ju inte växa.Ska lägga nån kantsten eller nåt så att det kan hålla undan gräset lite mer sen i alla fall.RENSA det är vad som gäller i helgen antar jag...
Jag fick ut en av blommorna idag oxå hade inte jord nog att plantera båda så jag får fixa lite jord till helgen så jag även kan sätta upp den andra sen.Blir nog fin när den växer till sig lite...tänk om jag hade kunnat fått mitt hus fint på utsidan oxå och få bort den fula gula färgen..men men en vacker dag så ;o)
Sist men inte minst en liten vy jag haft ikväll när man står vid min trapp SOL mmmm me like!
Nu har solen tyvärr försvunnit men jag HOPPAS den kommer imorgon igen!!
Kram Malin

Inga kommentarer: