onsdag 5 maj 2010

Planterade blommor

Ni som följer mig lite smått här vet ju att jag PLANTERADE några skott för ett litet tag sedan här hemma.Jag hade aldrig tagit skott av dessa blommor innan men alla 3 blommorna har faktiskt tagit sig och det är SUPERKUL.Nu är jag jättedålig på vad blommorna heter men blomman på bilden har redan skjutit nya skott/grenar eller vad man nu säger BÅDE nedtill på blomman och upptill om ni kollar in bilden.KUL tycker ju jag.Jag kommer INTE att slänga dessa blommor hädanefter när jag tycker dom blir fula utan då ska jag klippa av topparna och ta skott istället sen växer det ju förhoppningsvis upp en ny fin blomma.
Om jag inte minns fel så ska dessa blommor bli VITA, det var ju ett tag sedan den gamla blomman blommade.SPÄNNANDE är det ju i alla fall!Ska bli kul att se hur lång tid det tar innan de förhoppningsvis blommar.
Man BEHÖVER ju inte alltid gå och köpa nytt det KAN BLI NYTT av det gamla oxå!
Kram Malin

Inga kommentarer: