söndag 2 maj 2010

Hektiskt!

Oj oj det har varit en HEKTISK helg denna helgen trots att det skulle vara min långlediga barnfria helg. =o)
I fredags kom  barnen till mig kl 6 på morgonen, vem har sagt att man behöver SOVMORGON bara för man har helg?? Nåja de stannade hos mig hela dagen eftersom deras pappa jobbade och skolan var stängd.Den dagen blev det mycket målande till korten, matlagning,bakning, tvättning osv ja ni vet ALLT det där vardagliga som man måste göra.
Det var ändå härligt att ha barnen här tycker jag.
I lördags åkte jag till mamma med min bil då hennes man skulle hjälpa mig med den på förmiddagen, jättebra och nu är det bara det sista med bromsrören som ska fixas.
På kvällen var jag iväg med en killkompis och kollade på mc...
Helt ok men egentligen kanske jag inte ville ge riktigt så mycket för en mc, vi får se hur det blir lite senare.Sedan var jag med kompisen och käka och vi åkte hem till honom, satt och prata och tog några öl och hade allmänt trevligt.
 Idag har det varit konfirmation för min SYSTERDOTTER så då var vi i kyrkan vid 10:40 och sen var det ju mat efter hemma hos henne så vi var inte hemma förräns 14:30 här idag.Jag hade givetvis hämtat barnen hos deras pappa så de oxå kunde följa med och det slutade med att dottern och kusinen var med hem efteråt för att hoppa STUDSMATTA.
Själv försökte jag sitta i solen en timma och det var ju helt UNDERBART!!
Men med så fint väder ute var jag bara TVUNGEN att sätta lite fart  trädgården då jag förra året inte gjorde så mycket p.g.a min rygg så nu får jag extra mycket att göra i år kan man nog säga. =o) Blev i alla fall rensat i en rabatt och terassen sopades rent så det blir lite mysigare och finare att sitta där sedan.
Jag är faktiskt inne på om jag ska ORKA ta och skrapa och måla denna möbel vit..det är väl 10 år sedan vi målade denna då vi fick med den när vi köpte ett annat hus.Men det är en helt ok möbel så det KAN ju faktiskt vara värt det..vi får se...I alla fall blev det verkligen skillnad här, igenvuxen rabatt förrut plus att vi tagit bort en ros i hörnet.Massa ogräs som växte mellan plattorna osv, synd jag glömde fota innan men nu går det ju i alla fall att SITTA här!
Nu är jag helt slut och snart tänker jag faktiskt gå och SOVA!
Natti natti!
*M*

Inga kommentarer: