fredag 27 april 2012

Mat mat mat.....bara massa mat!

Det kan säkert bli lite tråkigt för många av er nu när så mycket handlar om MAT här i bloggen.Men faktum är att jag HATAR mig själv, HATAR att vara ful och fet och helst vill jag inte visa mig ute alls.Man blir folkskygg när man är fet, det är så jobbigt när man får alla blickar och folk som dömmer en hela tiden. Man kan få så fina indirekta kommentarer om vikten.... Bara för man är FET.
Man ser ut som en padda, man har en stor röv och blickar som säger, ska hon verkligen ÄTA det där hon som är så FET... Är det konstigt att man får ett dåligt självförtroende??
Nåja ni som inte orkar läsa skiten får gå och läsa någon annanstans för MAT lär det väl handla om här ett tag framöver i alla fall. ;o)

SÅ, över till MAT. ;o)
Igår provade jag en enkel köttfärsgratäng som jag fått recept av från Robert B, enkelt, snabbt och gott.
Om du klickar på bilden kan du se den större....
LCHF Köttfärsgratäng:
500g köttfärs
1 pkt taccokrydda
100g philadelphiaost
En skvätt grädde
Riven ost

Gör såhär:
Stek köttfärsen.På med taccokryddan och rör in den.På med osten och grädden och rör ihop en stund på spisen.
Ner i en gratängform och på med riven ost.In i ugnen på ca 200 grader tills osten fått fin färg.


Detta blev jättegott.Nästa gång ska jag ta i lite röd och grön paprika oxå hade jag tänkt.Man kan ju blanda i lite efter tycke och smak om man inte bara vill ha köttfärs i!
För mig blev det så mycket mat att det räcker till minst 3-4 middagar! Perfekt om man som jag tycker det är trist att laga mat, bara att värma i micron sen om man fryser in/spar några portioner.
Idag blir det samma till middag hos mig eftersom det blev så mycket av maten igår...fniss...

Nu har vi långledigt oxå, ska bli skönt att vara lite ledig från jobbet.På måndag kommer mina barn och då ska de börja bo hos mig på heltid.De kommer vara hos mig i 3 veckor innan de ska till sin pappa igen över en helg.Vi får se hur det går och jag hoppas att man kommer att orka!
Kram Malin

1 kommentar:

Ullis sa...

Tack för receptet. Måste testa nångång.