tisdag 24 april 2012

Fortsätter kämpa!

Jag fortsätter att kämpa här hemma med maten jag....det går ju bra MEN jag märker nu när inte barnen är här att jag blir hungrigare bara för att då äter jag mycket sämre.När barnen är här MÅSTE jag laga mat, när jag är ensam kan jag strunta i det därför att laga mat är det TRÅKIGASTE jag vet och jag tycker det är ett NÖDVÄNDIGT ONT bara. ;o) Hatar att laga mat, det är tråkigt, osigt, det blir massa disk och skit.Nä usch inte min grej alls.

Däremot gillar jag att baka MEN nu kan man ju inte baka alla de där godsakerna längre så....
I alla fall så hittade jag ett muffinsrecept hos en tjej som jag testade.
Denna bilden har jag ju tagit själv men de såg så goda ut inne hos henne och det hade fått jättebra betyg så jag satte igång och bakade.
Tyvärr tyckte jag att de var väldigt smaklösa medans en del på jobbet tyckte de var jättegoda.
Ska prova med lite pepparkakskryddor i nån gång, eller vanlig kakao som någon annan hade tagit, bara för att se om de smakar godare.Annars var de väldigt saftiga, fluffiga och fina, det får jag säga.

Här kommer receptet:


Ca 12 stycken mellanstora muffins


2,5 dl mandelmjöl
0,5 dl kokosmjöl (eller 3 dl mandelmjöl)
1 msk fiberhusk
Sockerersättningsströ motsvarande 75 gram socker (jag tar 0,5 dl sukrin+)
125 gr smält smör
100 gr färskost som philadelphiaost
1 dl vispgrädde
2 tsk bakpulver
4 ägg
Sätt ugnen på 175 g
Vispa sockerersättning och ägg poröst, smält smöret.
Vispa ner smör, kesella och philadelphiaost.
Blanda de torra ingredienserna och rör ner.
Portionera upp i muffinsformar och grädda i ca 25-30 minuter!

Receptet kommer ursprungligen från denna tjejen HÄR!

Jag tyckte smaken på dessa gjorde att de kanske skulle göra sig bättre som matmuffins??
Kram Malin


3 kommentarer:

Anne sa...

vad duktig du är..!!! Såå avis för jag har världens sämsta moral..=( Lyckas dessutom inte hitta varken sukrin+ eller mandelmjölet, var har du hittat ditt..!?!

Är himla sugen på att göra brödet, har läst det receptet säker 1000 gånger...kanske ska passa på att göra muffinsen oxå..OM jag hittar alla ingredienserna förstår...

Keep up the god work..!!!!

Kramizar

Malin E sa...

jag har inte heller hittat sukrin+ jag tog vanligt sötningsmedel istället men mandelmjöl fanns på ica butiken.
Brödet är riktigt gott så det tycke rjag verkligen du ska testa!
Jag brukar inte ha nån karaktär jag heller men än så länge går det ok,idag har det varit lite lite jobbigt lite sugen på massa sötsaker idag tyvärr....
Kram Malin

Anonym sa...

Bra Jobbat!! Vi har hittat vårat sukrin på hälsokostaffären och vi kör en liten snålvariant på mandelmjöl...köper mandel och har en mandelkvarn. Men ett hett tips är att passa sig för flåsor. Blev sugen på att testa både brödet och muffinsen, så hoppas tiden infinner sig snart.
Kram Marie