tisdag 10 april 2012

LCHF

Min kompis har börjat äta LCHF och mår prima med detta.
Jag funderar på att själv testa....nån mer som äter/testat lchf och vad tycker/tyckte ni om det?
Har ni några bra sidor att dela med er av?
det verkar ju vara väldigt god mat i alla fall så äta gott får man ju i alla fall om inte annat.
Kanske kan det vara värt att testa det?
Jobbigt att skippa all god potatis, ris osv men man kanske vänjer sig vid det med?
Får nog klura lite på det där men kanske kan det vara värt att prova det i alla fall....
Malin

4 kommentarer:

Ullis sa...

Jag har kört LCHF sedan i början av förra året. Mår toppen av det och saknar inte pasta, osv ett dugg.

Några bra länkar:

www.annahallen.se
www.kostdoktorn.se

marie sa...

Hejsan Malin!
Min tös har kört med det ett litet tag och tycker det går jättebra. Det som är lite omständigt tycker hon är om man åker bort och maten där och att man måste baka allt bröd själv.Ikväll har vi bakat fyra sorter och malt all mandel och rivit all ost till det. Så nästan ett halvt träningspass :).
Bra sidor vi tycker är:
http://www.alltforforaldrar.se/56kilo/
http://www.lchfrecept.com/
http://www.alltomlchf.se/maten/
Kram Marie

Hanna sa...

hej! Jag åt Lchf ett tag å trivdes jättebra med det! Dock känner jag att jag behöver kolhydrater när jag tränar såpass mkt som jag gör.

skrev ut massa recept och satte in i pärm på tuben, kolla om de finns kvar :) annars finns det mängder på nätet, bara att googla!

kram

Milla sa...

Hej. Jag har ju kört GI sen 2 månader tillbaka. Det är typ som LCHF fast man äter inte lika mycket fett och lite mer kolhydrater men skippar fortfarande bröd, pasta, ris osv. Det var ovant i början men har funkat himla bra. Jag äter potatis ibland och bröd (helst surdegsbröd) men inga stora mängder, mest för att jag tycker det är gott och man ska verkligen äta sånt som man gillar och hellre skippa allt sånt som inte tillför något. Du vet var du kan ställa frågor om du vill veta mer... kram Milla