torsdag 26 april 2012

Lchf smoothie

Igår testade jag en LCHF smoothie här hemma.Snabbt och lätt att slänga ihop och ett helt ok mellanmål tyckte jag.Perfekt att slänga ihop när man inte har så mycket tid.
Lchf Smoothie:

1 dl turkisk yoghurt
1 dl grädde
1 dl frysta bär, jag hade nu hallon och blåbär
1 dl bubbelvatten, jag hade loka naturell

Blanda allt i mixer och häll upp i ett glas.Tyckte det blev ganska mycket så är man inte superhungrig kan man gott dela den på 2.
God faktiskt, tyckte den luktade massa grädde, jag som inte är så förtjust i grädde, men den smakade inte lika mycket grädde när man drack som tur va. ;)
God sen i sommar kan jag tänka mig när det är varmt ute!

Vet inte vart jag hittat detta då jag hade det nerkletat på en lapp här hemma bara..... HIttar jag det ska jag lägga in länken här det lovar jag.

Kram Malin

1 kommentar:

Ann Parknert sa...

Tack. Jag såg den här bilden (igen) på fejjan nyss och den gjorde att jag äntligen fick i mig något efter att undlåtit att äta hela helgen.

Fast jag hade ingen turkyoughurt så det blidde Kesella istället. Och 5 droppar flytande Stevia.

Sket-a-gött!
kram