tisdag 17 april 2012

Inne på dag 2...

Jaha så var man inne på dag 2.
Jag har haft lite huvudvärk ikväll och jag är TRÖTT som satan, vet inte om det är för att jag börjat köra lchf eller inte men jag får hoppas det går över.

Jag får erkänna att det var VÄLDIGT jobbigt igårkväll då barnen skulle äta kvällsmat, rostat bröd och yoghurt med smultron...jag var SÅ sugen kan jag säga.Ville bara stoppa ner 2 mackor o brödrosen och ta en kopp yoghurt MEN jag stoppade några nötter i mun istället så jag klarade den dagen.Den första veckan måste ju vara den absolut jobbigaste när man ska vänja av kroppen vid allt socker OCH inte kan sluta tänka på allt gott man INTE får äta.... Är det inte så typiskt att man gör så??

Nåja ikväll gick det bättre, köpte hem även turkisk yoghurt idag för jag ville kolla skillnaden på smaken osv.Kanske något godare och kanske inte riktigt lika tjock..jag vet inte.Jag köpte ju på mig VANILJPULVER idag oxå och kanske gjorde den ihop med bären att yoghurten faktiskt blev riktigt riktigt god! Så imorgon blir det rysk yoghurt på samma sätt för att testa skillnaden.Jag tar bara 1 dl ungefär , ½ tsk vaniljpulver och lite bär efter smak. Det får bli frukosten på jobbet imorgon.
Ingen billig krydda, den näst dyraste efter saffran.Tror jag gav ca 38:- för 10 g...men ack så det var värt varenda krona. ;o)

Middagen blev idag biffar med bearnaise sås och sallad. Jag äter ju tyvärr inte blomkål, broccoli osv osv annars är det tydligen bra istället för potatis. Men det får gå såhär med.
Jag gjorde mina egna biffar som jag brukar eftersom barnen inte vill ha lök i, slängde i en skvätt grädde istället och vips hade jag ju biffar som både jag och barnen gillade.Går ju lika bra att göra köttbullar av samma "smet" om man vill det.
Biffar:
500g köttfärs
1 ägg
1 skvätt grädde
salt, svartpeppar och lite vitpeppar.

Forma till biffar eller köttbullar och stek på i smör i stekpannan tills de är klara.
Det som är bra är ju att man kan "krydda" biffarna med lite vad man vill egentligen som man tycker om och som passar till lchf dieten.
Lätt som en plätt vilket passar mig alldeles super!


Kram Malin

1 kommentar:

Anne sa...

Herregud, här händer det grejer..!!! det är nog ett tag sedan jag var inne hos dig ser jag. Jag är supersugen på att pröva LCHF, men som du säger, det suger ju duktigt i plånboken. Många av de sidorna som du fått tpp om har jag varit och kikat på, bla 56kilo.se det verkar som om hon har full koll. Hon finns ju även på FB så det är ju lätt att få pepp och goa recept.

Ha en go dag, kram Anne