lördag 7 april 2012

Glad Påsk!

Tiden går så fort att jag nästan inte hänger med får jag erkänna.
I alla fall så har ju barnen haft påskledigt hela veckan och själv har jag ledigt 4 dagar nu i helgen fre-mån känns ju helt underbart skönt.
Jag brukar inte pynta mycket till påsken tycker den är alldeles för kort för att hålla på hit och dit.Men för barnen skull så blev det ett litet ris på bänken i vardagsrummet och nån påsktupp.Pyntade även med ett påskkort som jag gjorde förra året....
I köket blev det ett knippe vita tulpaner som ni såg i inlägget här innan och 2 små påsktuppar och that´s it.Vill inte ha mer och på måndag åker allt ut igen. ;o)

Ulrika är hemma från Tyskland och hälsar på, riktigt kul att se henne igen.Så i fredagskväll satt vi och tjattra hela kvällen och idag var vi en snabb sväng in till Skövde för hon skulle köpa med sig gardiner.Det slutade med att jag hittade ett par gardiner till Amandas rum på rean för halva priset så jag slog till helt enkelt. Skönt att slipper sy gardiner själv och detta blev ju lika billigt men jag slipper allt jobbet så det kändes superbra.
Nu ska vi bara spara ihop lite pengar så vi kan tapetsera om på hennes rum oxå eftersom det just nu är knallrosa...men så var hon bara 6 år när vi gjorde rummet. =o) Nu är hon 14 och inte allt för överförtjust i ett knallrosa rum med älvor på väggen...fniss..Men det får bli när det blir men I ÅR ska det i alla fall bli omtapetserat! Vi får väl vänta på de efterlängtade skattepengarna och ta lite av dessa till renoveringen av hennes rum!

Nu ska jag sätta mig och virka lite på ett mobilfodral och ikväll blir det lite jobb med scrapbookingbutikerna oxå.

Ha det gott.
Kram Malin

Inga kommentarer: