lördag 1 januari 2011

Ny dag, Nytt år, Nya tag!

Första dagen på det nya året har bara gått i lugnets tecken! Jätteskönt.
Min bror med flickvän sov över hos mig inatt och när vi vaknade åkte vi bort till mamma på frukost.Mycket gott och satt länge och bara åt och pratade.

Sen kom barnen hem och vi har fortsatt att bara ta det jättelugnt idag.Ute har det varit jättefint väder även om det blåst lite men solen tittade fram även idag men vi har faktiskt inte orkat vara ute idag direkt. Gjorde fint i ytterligare ett skåp i köket idag ( snabb jag är va...fniss...) har börjat packa ner de saker som ska bort i en kartong nu så att allt liksom är färdigt för loppis så småningom.Diskat ur dammiga glas osv.Just nu är jag på ett sånt där *göraomihelahusethumör*. Det är bara pengar och bygghjälp som saknas...fniss..

Lite i taget så.Man får sätta upp små mål för varje år som man ska ta tag i.En del måste projekt och en del bara roliga projekt.
Kanske kanske har jag bestämt mig för att sälja hojen och ta pengarna till huset i år istället eftersom det inte blev nåt övningsköra förra året.(Maud bröt ju handleden tyvärr...)Vi får se hur jag beslutar sen....
Nu ska jag snart ställa mig och koka lite jordgubbskräm, har så mycket bär kvar i frysen sen i somras.Ska bli gottigt!Lätt att göra oxå.

Gör såhär:
Lägg så mycket bär du vill ha i en gryta.Häll på vatten så det precis täcker.
Koka upp, jag brukar röra lite i det och så att bären *mosas* lite osv.
När det är tillräckligt sönderkokat slå på så pass med socker som du tycker är lagom sen slår jag på potatismjöl och vatten som jag först blandat ihop i en kopp.Sen rör man i det tills man får den tjocklek på krämen som man vill ha.Vi brukar äta krämen med mjölk såklart.Jättegott!

Kram kram!

1 kommentar:

Maries Pyssel och Jul sa...

Önskar dig ett riktigt gott nytt år!
Gott med jordgubbskräm!