lördag 8 januari 2011

Veckohandla

Japp jag ska börja veckohandla...
Ett steg i det led för att fixa ekonomin lite bättre när man bor själv och inte tjänar så bra.
Så nu idag har jag suttit och gjort MATSEDEL för nästa vecka då barnen kommer.Den enda dagen jag lämnat tom är söndagen, då tänkte jag att barnen ska få bestämma vad vi ska äta, om dom vill det såklart.Men fram till lördag har jag nu gjort min lista och på söndag, dvs imorgon ska jag åka och handla det jag behöver.

Matsedel v2.
Mån - Pannkakor
Tis - Köttbullar och pasta + sallad
Ons - Lasange + sallad
Tors - Potatis och kotletter + sallad
Fre - Ris och kassler + sallad
Lör - Kyckling gryta + sallad
Sön - Barnens val

Jag tror det blir bra att göra såhär.Dels behöver man inte åka till affären så ofta och dels har man mer koll på hur mycket man lägger på all mat oxå.Det tar ju inte heller en massa onödig tid för att hålla på och åka och handla hela tiden utan vi får mer tid att va tillsammans istället.Tyvärr blir det mycket onödigt handlande om man åker för ofta till affären och ska handla.
Barnen får sin veckopeng på fredagen och vill de handla godis eller nåt för det då passar jag på att handla det vi ska äta på söndagen om vi inte har det hemma.
Det här blir bra tycker jag!! ;o)

Kram

1 kommentar:

Anne sa...

Veckohandla..de är bra det.. Gör du veckomatsedlarna och läger ut dem i bloggen, gärna med en inköpslista till..;-))

Tanken har slagit mig mer än en gång, ska ta tag i det nu. Det får bli mitt nyårslöfte..:-)

Kramizar Anne