tisdag 25 januari 2011

Vabbar...

Idag har Jesper varit hemma från skolan.Han hade huvudvärk igår kväll och gick och la sig och somnade som en stock.Han hade fortfarande huvudvärk och var varm när han vaknade så han fick vara hemma från skolan.
Han får vara hemma imorgon med sen hoppas jag han är ok för skolgång igen. Antingen är det att det är så jobbigt i skolan som gör att han får huvudvärk eller så var han helt enkelt lite dålig precis som alla vi andra kan bli ibland.

Mindre kul för mig för jag förlorar ju lite inkomst men det får lösa sig ändå, huvudsaken är att sonen känner att vi bryr oss och blir lite ompysslad så att han får må bra igen.

Så i eftermiddag har jag roat mig med att MÖBLERA OM här hemma.Ja inga drastiska saker direkt men jag hade lovat Jeppe att få ha mitt skrivbord eftersom det egentligen är för stort för att ha här nere.Själv ska jag försöka hitta ett nytt, mindre och så får jag försöka få till någon liten kontorshörna i mitt sovrum sedan.Inte för det ser så snyggt ut men jag har ingen annan plats helt enkelt så det får bli så.

Så denna sängen har vi nu plockat ner och lappar ska upp på ica och får vi inte napp där åker den ut på blocket.
Istället har han nu mitt skrivbord i sitt rum och det blev jättebra och han får lite mer plats.Vi har ju haft 2 sängar i hans rum ett tag och det känns helt onödigt när han inte sover i loftsängen.Dom är mest där och leker och bygger koja nu för tiden.
Nu har han som sagt mitt skrivbord istället:
Han är nöjd och då är jag det oxå.Han har oxå en liten tv som man inte ser i bild så nu kan han ligga i sängen och titta på film, vilket han gjort idag och tyckte det var jättemysigt.
Min hörna nere hos mig ser dock INTE kul ut alls...
Hemskt! Men det får vara så tills jag hittar ett skrivbord och kan göra lite mer iordning.Sånt här gör mig jättestressig inombords när det ser så här ut omkring mig och man inte alls trivs med det!
Vardagsrummet inhyser under tiden en styck loftsäng...
Gaahh! Usch usch usch men det ska väl bli bättre när man fått röjt ur alla saker ur huset som vi inte använder och under tiden får jag räkna med att det är lite stökigt och står saker både här och där.Va skönt det ska bli den dagen som huset är färdigröjt!!
Sängen är jättefin och jättelite använd så jag hoppas vi får sålt den!
Från vardagsrummet till mitt sovrum ser det ut såhär just nu, barnen ligger och kolla på film i datorn, skönt när de är lite lugna!!

Nu ska jag bara be mammas man komma och dra och sätta in lite nya uttag osv till mig så jag slipper ha alla dessa hemska sladdar liggandes oxå som ni ser, nu ser det för bedrövligt ut! Men som sagt jag hoppas det blir bra när allt är klart.
Tur att man är på RÖJHUMÖR!
Kram

Inga kommentarer: