lördag 15 januari 2011

1 vecka avklarad

Ja då var första veckan på jobbet avklarad då.Inte kul alls att börja jobba igen tycker jag.Skolan har oxå börjat så denna veckan har det varit fullt upp här.Alla ska komma in i rutinerna igen så man hinner inte så mycket annat än att jobba, ta hand om barn, hjälpa till med läxor, laga mat och diska osv osv.Sen är man rätt mör på kvällen. ;o)

Vi har heller inte haft nån tv på hela veckan och den stationära datorn funkar inte heller.Det är modemet som är dåligt ihop med den nya tv-boxen jag fick för några månader sedan och måste bytas ut.Har den nya här, kopplade in allt som det stod på manualen igår men självklart vill den inte funka i  alla fall.Så vi har fortfarande inte någon tv.Fick slänga i gamla modemet med routern så att vi i alla fall kommer ut lite på våra bärbara datorer här i huset.Mycket strul men jag får väl slå en pling till Telia och så får de hjälpa mig för nu har jag gjort allt jag kan efter deras beskrivningar.HATAR verkligen sånt där och det kan aldrig funka så enkelt som det visas i deras maualer...suck...

Nåja..jag passade på att framkalla lite kort, 100 st gratis bara betala frakten på 29:-. Alldeles perfekt och billigt som tusan tycker jag.Tänkte försöka scrappa en del av dom när jag får tiden.Kul att göra lite Lo´s av dom så det ska jag ta tag i senare.
Här hemma händer inte heller mycket.Har slängt ut granen och håller på att plocka bort de få tomtar jag har men har inte fått klart det där.Har inte orkat i veckan och det är ändå bara jag som ser det...fniss..
Slänger mest ut massa saker jag inte vill ha just nu i huset som ni vet.Det börjat bli ganska tomt i vardagsrummet så vi tog upp ett gammalt köksbord och ställde in där och gjode en liten pysselhörna till ungarna sålänge.Ser för hemskt ut men det fyller sin funktion.Och när jag hittat de möbler osv jag vill ha till vardagsrummet då åker det ut med buller och bång igen kan jag säga.Om jag inte får krupp på det innan och tar bort det. ;o)
I alla fall är det en bra pysselhörna, alla är på samma plan i huset och det blir lite mer gemenskap än att man ska sitta själv nånstans.Sen behöver hon ju inte plocka undan sina saker hela tiden så fort hon gjort nåt utan det får ligga där hela veckan tills hon ska åka till sin pappa.Hon har gjort ett jättesött kort i veckan.Ska visa det sen när hon är klar.Så just nu får det funka...ett litet tag i alla fall...är så fult när jag ser det men men så länge jag står ut med det så får det va så hi hihi

He det gott kära ni.
Kram!

Inga kommentarer: