torsdag 6 januari 2011

Safta och sylta!

Idag har jag spenderat några timmar hos farmor och farfar.Jag och farmor har saftat och syltat lite idag.Hon kan ju allt sånt där utan att riva fram kokboken och jag lär mig på köpet.Jättebra med alla bär i frysen sen i somras!
Idag har vi gjort jordgubbs saft ( den blir klar imorgon då den står och rinner av nu ) och sen har vi gjort jordgubb och rabarber marmelad.Den står nu och svalnar i kylkskåpet. Mums!

Imorgon ska jag åka tillbaka och då ska vi koka jordgubbs och rabarber saft.Älskar hemmalagat mycket godare än köpt får jag säga.Så imorgon har jag nog lite gottigt med mig hem.Dags att städa ur och göra ordning min matkällare tror jag!!
Farfar han pysslar med sina träsaker han... :o)
För mig är det viktigt att umgås med dom, farfar är 91 och farmor 80 år och ingen vet ju hur länge till man får ha dom hos sig. Hos dom är mitt andra hem. :o) Och jag har väl fått alla mina intressen av farmor så vi är ju alltid på samma nivå och har nåt att göra hon och jag!

Kram

1 kommentar:

Anne sa...

Såå underbart för dig att du har din farmor och farfar kvar. Önskar jag hade haft det. Lika underbart är det med hemlagat...=)

Kramizar Anne