fredag 31 december 2010

Gott Nytt År!!

Ut med det gamla och in med det nya...
Idag har vi haft en fantastiskt vacker dag här i lilla Hjo.Solen har strålat hela dagen och det har varit ett perfekt vinterväder tycker jag.Några minusgrader, sol och gnistrande snö.
Ingen snöstorm, ingen grå himmel och inte har man behövt att skotta! ;o)

Jag var tvungen att gå ut på en promenad kände jag då jag knappt har gjort nåt på flera dagar nu, än mindre rört på mig.Och vad passar bättre i det här fina vädret??
Tog med mig kameran och knäppte några kort när jag var nere i hamnen...
Det går att klicka på bilderna om man vill se dom lite större.

Jag ska inte dra nån krönika för det gångna året, tycker mest att det har varit ett väldigt tufft år.Jag hade ju hoppats på precis tvärtom men man lär så länge man lever.Tyvärr blev resultatet att jag litade ännu mindre på andra människor och det är väl nåt man måste försöka lära sig att göra igen.Man gömmer sig i ett skal som man inte gärna vill lämna. =o)

Jag har heller inga nyårslöften som jag ska ge, de brukar aldrig hållas ändå.Men istället har jag en del saker som jag ska föröka lära mig att tänka på och försöka lära mig att leva lite efter osv.Framför allt så måste jag lära mig att tycka om mig själv i första hand och jobba på det där som kallas självförtroende, lära mig att säga nej och det allra viktigaste nu är att jag vill få mina barn att må bra i sig själva.Det är mycket att jobba på men man får ta en bit i taget helt enkelt.

Det är många andra saker oxå som måste hända här men man får hoppas att med massor av jobb, slit svett och tårar så kommer man i sista änden längst även om det tar tid.
Jag hoppas verkligen att 2011 ska bli ett ljusare år och man får ju aldrig sluta hoppas, eller hur!

Oj det lät lite deppigt det där men det har varit många ljusglimtar oxå såklart men det är ju de tunga bitarna man behöver jobba på och få bättre. =o)

Nyår ikväll blir för min del hos mamma tillsammans med hennes man, mormor och morfar och nu även min bror och hans tjej som inte heller hade något för sig.De sover ev över här hos mig då de inte bor här i Hjo.Blir nog en riktigt kul kväll och det är ofta de oplanerade *festerna* som blir de roligaste!!

Ha nu ett riktigt Gott Nytt År på er!! Ingen nämnd ingen glömd!!
Massor av varma kramar skickar jag genom cyberspace!!

Inga kommentarer: