torsdag 9 december 2010

Tjockisen...

...har köpte sig en liten julklapp på rean....
Eftersom jag hela tiden känner mig så ful och fet så fick detta bli årets julklapp till mig själv.Hinner jag inte åka till gymmet så hinner jag alltid en liten stund hemma då och då.

Med risk för att bli för personlig men jag ÄR ju så tjock och jag känner mig som den fulaste och fetaste personen i hela stan.Jag vet PRECIS hur jag ser ut när jag ser mig i spegeln så det är ingen ide att ni säger nåt snällt här, jag är fullt medveten om att jag är tjock och inte ser riktigt klok ut.

MEN nu har jag lite verktyg här hemma som jag hoppas hoppas jag ska kunna klara av.En liten stund om dagen räcker till att börja med och så får man helt enkelt lära sig att prioritera om lite.
Försöka måste man ju för när det gått så långt att man inte ens vill visa sig ute, då är det illa!
Nu ska jag försöka lära mig att tycka om mig själv igen! Ge mig själv lite egotid när jag bara tar hand om mig själv för en gångs skull - med andra ord jag får lära mig att prioritera om lite. =o)
Jag hoppas att jag ska kunna börja min resa nu i jul när jag är ledig i hela 3 veckor, då kommer jag ha tid att få rå om mig själv lite och förhoppningsvis komma in i träningen på gymmet igen.
Visst kommer det bli jobbigt, framför allt att lära sig att prioritera så att man får den där tiden för träningen igen , så jag får helt enkelt lära mig att det får vara lite skit i hörnen här hemma och att man faktiskt inte kan hinna med allt jämt!

Imorgon ska jag försöka hinna med att fixa alla lotterna för utlottningen av julsakerna oxå både för de som mailat mig och skrivit här på bloggen så jag kan dra en vinnare.

Sen imorgon är det oxå dax för julbord nämligen!
Kram!!

2 kommentarer:

Milla sa...

Jag tror ingen i din omgivning håller med dig Malin i din knasiga självbild du har! Så det så!
MEN träna är bra! Styrketräning är toppen för att forma kroppen, bollen är perfekt för ryggen och tex göra situps med, så KÖR PÅ för man MÅR så mycket bättre av att träna.
KRAM Milla

Malin E sa...

Ja jag vet jag märkte ju det förra sommaren när jag tränade så bra! 3-4 gånger i veckan och jag tyckte det var KUL liksom.Tills ryggen brakade och sen har jag inte kommit igång.Jag hoppas att min rygg håller nu och att det ska funka därför tänkte jag att de dagar jag inte kommer iväg kan jag köra lite egna övningar här hemma det behöver ju inte ta mer än 20-30 min som högst! Bara jag gör NÅT!!
Kram vännen!!