onsdag 22 december 2010

Julstök...

Årets JULSTÖK 2010 består mest i att
1: Skotta snö
2: Besvara samtal från barnen då de är hos sin pappa och han inte är hemma...
3: Röja i syrummet efter översvämningen i somras
4: Få ordning på papperspärmarna

Inte riktigt så jag hade tänkt mig att spendera mitt "jullov" men men det är bara att hugga i och se glad ut antar jag.
Igår fick jag ett litet litet men ack ett ryck när jag var i källaren och höll på med tvätten.Mitt syrum har stått nedpackat sedan i somras då jag fick översvämning i källaren.När det spöregnade en vecka kom det in vatten i mina golvbrunnar.Antagligen rann det inte ner ute i gatan då det blev så mycket vatten för efter att de hade spolat rent i rören där som de sa så har det inte hänt igen.Jodå det blev en del förstört men de ansåg inte att det var deras fel utan att mitt hus är byggt på gammalt sätt så jag får helt enkelt skylla mig själv typ.Dah...! Nåja en hel del åkte i skräpet efter det böcker, tidningar osv men det är bara att bita ihop.Efter det satte jag igen de brunnar som inte används i källaren längre men som tur var har ingen "olycka" hänt igen efter detta.

Igår började jag så smått att ta tag i upp packningen av alla saker igen, golven damsögs och gjordes iordning och bokyllorna skövs tillbaka på sina platser och jag började packa upp en del lådor...såhär såg det ut när jag började igår:
En hel del att göra som ni ser men jag har i alla fall kommit en liten liten bit på vägen.
Inatt kunde jag heller inte sova så jag låg och kolla på tv3 play på datorn.Några avsnitt av hollywoodfruar och lyxfällan.La mig kl 02 och då snöade det riktigt bra här..igen...suck...

Så idag måste jag ut och skotta igen men jag har inte riktigt orkat än eftersom jag fortfarande har så ont i ryggen efter de andra 2 dagarna jag hållt på att skotta så.Men jag ska försöka ta mig ut lite senare idag om jag orkar....

Mellan 9:30 - 10:00 har jag nog svarat i telefon 10 ggr från barnen då de är hos sin pappa, de är själva hemma hela dagen då han jobbar.Men dottern åkte iväg med mormor till Skövde och sonen, ja han kom hit.Det är väldigt smidigt både för pappa och barn att veta att mamma finns hemma hela tiden om man säger så....Sonen åkte i alla fall iväg till en kompis och lekte så lite egen tid fick jag nu så man kan ordna och fixa lite här hemma.( borde försöka ladda betterierna egentligen....)

Tog då tag i mina räkningar här på förmiddagen, fixade med dom, fick in i pärmar, rensade pärmen från 2008 och gjorde en ny för 2011.Jag måste ju ha lite koll liksom och nu är pärmarna i alla fall fixade....
Skönt att ha det gjort men det tog 2 timmar att fixa ordning med allt.Det är i alla fall skönt att man inte jobbar just nu för då hade jag aldrig orkat med tror jag!

Ev ska jag följa med pappan till Skövde i eftermiddag då han ska köpa julklappar till barnen, jag gör det i rent egoistiskt syfte eftersom jag inte vill åka i min lilla bil för långt när det är sånt här väder då jag mest bara slirar runt på vägarna.Jag spar lite bensin och kan passa på att handla lite billigare än här i Hjo ,de förnödenheter som jag är tvungen att ha så att säga.Plus att jag kan hjälpa till så det blir bra julklappar till barnen då.

Oj långt inlägg, jobbigt att läsa men det är skönt att skriva av sig lite, för mig alltså. ;o)
Nu är det dax att fortsätta här lite.
Kram på er!
Malin

Inga kommentarer: