tisdag 28 december 2010

Så lugnt och härligt!

Amanda är fortfarande hos sin kompis och vi ska hämta henne vid 15:30 idag.Jesper är ute och åker bob med grannpojken.Ungarna verkligen älskar detta väder då de kan vara ute och leka i snön! Det är ju bra mycket bättre än de trista gråa och slaskiga vintrarna vi brukar ha här hos oss oss.Jag är väl dock inte lika överförtjust men så länge ungarna tycker det är kul att vara ute i timmar och leka och ha kul så är jag nöjd.Skottandet får jag väl leva med. ;o)

Vi har haft några mycket lugna och sköna dagar här och jag älskar det! Det är ju såhär man alltid vill ha det ;o)
Idag har jag i alla fall tvättat lite och damsugat här och det känns ju skönt så det blir lite "fint" igen.

Lagom till jul har min blomma i köket blommat igen, det var ett tag sedan den gjorde det nu och den har så fina blommor när den blommar.jag vet dock inte vad blomman heter....
Ett tag blommade den jätteofta men som sagt nu var det ett tag sedan.Kul att den blommar nu i jul för det ser så fint ut tycker jag.
Min favorithörna i köket oxå....
Varför?? Jo för i den här hörnan är det alltis städat och fint. ;o) resten av köket ligger det ofta massa saker överallt på bänkarna, disk som står och torkar osv men här, i denna lilla hörna är det alltid rent, städat och fint. ;o)Sen tycker jag min våg passar in så bra nu i jul eftersom den är lite röd oxå. ;o)

1 kommentar:

Milla sa...

Det där är en Clivia! Jag har en sån med, den blommar inte ofta den. Är en slags lilja. Nu ska ha röjas lite så det blir fint till nyår!
KRAM Milla