fredag 17 december 2010

Julgran 2010 - del 1

ÅH nu har jag mitt efterlängtade JULLOV, eller man ska kanske säga julledighet som vuxen?? ;o)
Det är underbart och den startar som sagt idag och varar i 25 dagar fram!Lovely!

Igår efter jobbet så ville ju jag då att vi skulle fixa allt det sista inför julen så att det var gjort, så att vi sen här hemma mest kan gå omkring och bara mysa.Riktigt så lär det ju inte bli men just detta att man inte måste åka iväg och handla, trängas i affärer osv är så skönt att slippa.

Så igår åkte vi till grannstaden och införskaffade oss en GRAN.På det stället där jag brukar handla mina fina granar var det verkligen tunt i år så jag blev lite besviken, men de säger ju att det är ont om granar i år??
Jag brukar bara köpa vanliga "billiga" granar men dom de hade när vi var där igår var jättesmå och jag vill inte ha en pyttegran som är kortare än jag själv.Visst det är jättegulligt men ja har alltid haft stora granar som går ända upp till taket, jag tycker att det är fint.

Så i år fick det bli en KUNGSGRAN, har aldrig haft en sån gran förrut och den var mycket dyrare men hellre än stor fin gran en en liten pluttig en.Så det fick det helt enkelt bli.
I alla fall när vi väl va hemma så ställde vi upp granen, va mycket snö och is i den så det va ju tvungen att "tina" upp lite.Kan säga att det började redan i bilen så hela jag va blöt på ena sidan när vi kom hem eftersom vi hade den inne i bilen.I vardagsrummet va det alldeles blött så jag fick lägga badlakan runt om som det fick droppa ner på och så har det fått ligga hela natten....
Här är granen i alla sin prakt och vi har precis fått upp den.Ni ser nog lite hur det ser ut på golvet det bara droppade och droppade....massa snö och is typ som skulle bort.Den är stor vid och fin.Nästan för vid men vi har haft en vid gran ett år innan och jag gillar det ändå, det får ju plats i mitt hörn så det är helt ok.Ögonmåttet i år var på millimetern för granen går precis upp till taket! ;o)

Senare på kvällen skulle jag sätta i ljusslingan men den gick sönder och måste nu lagas.Så idag ska jag iväg till mamma och få låna en LJUSSLINGA som vi kan sätta i granen så att vi sen kan klä den...
Jag ÄLSKAR när det luktar gran i huset, då är det JUL!

Fortsättning följer....

Kram Malin

1 kommentar:

Unknown sa...

Åhhh kungsgranar är så vackra. Såna hade vi hemma när jag var liten. Och du kommer säkert bli så nöjd med den för fördelen med dessa är att dom inte i närheten barrar lika mycket som en "vanlig" gran och barren är inte lika stickiga (gör mindre ont om man får in dom i fötterna). :-)

Kram Helena