måndag 20 december 2010

Snö snö massor av snö!

Ja det tar aldrig slut.Har ju varit lite skönt ett tag då det inte snöat riktigt lika mycket och man inte har behövt skotta var dag.Men nu har snöandet kommit igång igen och i 2 dagar nu har jag verkligen fått skotta!
Igår skotta jag gångarna och sen tog jag tag i altantaket för det var så mycket snö där så jag var tvungen om jag inte ville riskera att det till slut skulle rasa ihop!

Så igår gick jag även upp på taket, eller ja jag stod på garagetaket på ena sidan och de andra sidorna fick jag stå på stege.Det var inte lätt att släpa runt på stegen i snön men jag fick ju träna musklerna. ;o)

Tyvärr ville det ju aldrig sluta snöa och till slut efter 2 timmar igår gav jag upp...för att fortsätta idag.Då hade det snöat så mycket under det senaste dygnet så det var liksom bara att börja om.Med gångarna och taket och sedan Amandas balkong tog jag idag för där va så mycket snö att jag inte kom ut först.Snön gick nästan ända upp till räcket så jag fick ligga på knä inne och skrapa bort snön med armen för att överhuvudtaget få upp dörren så pass att jag i alla fall kunde ta mig ut! Nu lär jag få hålla efter detta så det inte blir så mycket igen.
Sista bilden är på altantaket.Jag nådde inte allt från stegen första dagen och dagen efter ser ni att det hade snöat ett rejält lager igen så det var bara att gå upp igen och få bort detta och sen fick jag helt enkelt försöka ta en hel del hängandes över balkongräcket. =o) Imorgon måste jag ut igen för efter 2 timmar idag och en hel del hängande över balkongräcket så orkade jag inte mer.Imorgon måste jag flytta runt stegen igen och ta allt på taket om igen som jag puttat fram från balkongen,allt det där som var längst in mot huset som jag inte nådde..puh!!
Men jag behöver i alla fall inte ha ångest över att jag inte går till gymmet just nu för man blir mer svettig av skottandet kan jag lova!!
Kanske blir det ytterligare ett 2 timmars pass imorgon. ;o)

Inga kommentarer: