lördag 31 juli 2010

Donar och grejjar....

Idag började jag dagen med att baka TÅRTOR till Ulllis som ikväll ska ha 40-års fest.Hon hade bakat bottnarna och jag gjorde bara resten...
Tårtbotten:
3 ägg
2dl socker
2 msk kallt vatten
2 dl mjöl
1 tsk bakpulver

ca 200 grader 20-25 min i ugnen på över och under värme.
I en ca 24 cm stor bakform.

Mellan lagren tar man ju lite vad man känner för men själv har jag idag ett lager med mosad banan och ett lagaer med vaniljkräm som jag blandat i lite grädde i då jag tycker krämen blir mycket godare då.
Grädde uppepå och sedan är det bara att dekorera med vad man känner för eller har hemma.

Blev på sånt där lite fixar humör idag och hade nog kunnat gå och smådona hela dagen ( tyvärr hinns det inte med idag ) så jag stack bort till blomsteraffären och köpte blompinnar så att jag kunde plantera ner de TOMATPLANTOR som jag fick av mamma häromdagen.Nu hoppas vi att det blir lite tomater på dessa oxå så liiiite mera sol är välkommet tycker jag....
Jag har ju inget västhus eller så men jag hoppas att det blir bra att ha de ståendes på trallen intill väggen där lyser oxå solen ganska länge på dagen...när vi väl har lite sol vill säga.

Nu blir det dock till att göra lite mat här och sen ska alla in i duschen så vi är rena och fina ikväll när vi ska på fest!
Tjing!

Inga kommentarer: