torsdag 8 juli 2010

Ensam

Idag är jag faktiskt HELT ENSAM hemma!!
Och ska jag vara ärlig är det riktigt skönt.Tyst och lugnt och jag har verkligen kunnat sova idag.Igår mådde jag så illa på jobbet att jag fick springa ut och nästan kräkas, men jag tror det var kombinationen av att jag hade sovit väldigt väldigt lite de sista 2 dygnen, barnen har kommit kl 6 var morgon, jag åt väldigt dåligt igår då vi inte hade vatten i huset och sen denna VÄRME som var inne i fabriken!! I alla fall mådde jag bättre sen sista halvtimman på jobbet då det faktiskt äntligen blev lite svalt inne i fabriken igen.Sen somnade jag som en gris när jag kom hem!

Nåja allt väl.
Igår höll de ju som sagt på hela dagen med mitt källargolv som skulle bilas upp och läggas nya avlopsrör, här kommer några bilder:
Är en del som ska göras men SÅ SKÖNT när det är klart sen!!
Är både i hallen och tvättstugan de hållt på.I tvättstugan drogs det vatten så jag fick vatten ut i trädgården ÄNTLIGEN efter 5 års boende här i huset och ett jäkla spring med dessa kannor på sommaren.Nu slipper jag äntligen det!
Tvättstugan får oxå ny brunn och brunnarna i syrummet och pannrummet kopplas nu bort så att det för tillfället inte kan komma in vatten där.
Som ni ser ganska så stökigt och fortfarande en del saker kvar som ligger och skräpar efter vattnet jag fick in, det ska rensas och sparas/kastas nu när jag städar upp efter rörjobbet.ÅH va jag är sugen på att göra ordning källaren..men men den dagen kommer förhoppoingsvis så småningom!
Kram MAlin

1 kommentar:

Åsa sa...

Oj vilket jobb med att bila upp golvet. Skönt sedan då allt är klart men fy vad jobbigt under tiden. Hur lång tid kommer detta att ta Malin?? Jobbigt med allt oljud oxå under tiden.
Kramar